EBE629 Toplum Ebeliği

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE629
Ad Toplum Ebeliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Birey, aile ve toplulukların sağlığını korumak ve sürdürmek için ihtiyaç duyulan koşulların multidisipliner bir bakış açısı ile ele alınmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Beslenme ve kilo kontrolü, egzersiz yönetimi, sigara ve madde kullanımı yönetimi, hijyen değişiklikleri, olumlu sağlık davranışları geliştirmede ebenin rolleri, ev ziyaretleri, bağışıklama, gebelik izlemleri ve eğitimleri, kadın sağlığı izlemleri ve eğitimleri, çocuk sağlığı izlemleri ve eğitimlerini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ebelik ve toplum sağlığı

Notlar

Sağlık Bakanlığı ve DSÖ yayınları, uluslararası rehberler, ulusal ve uluslararası sürekli dergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları bilir.
ÖÇ02 Sağlık sorunlarının çözümünde toplumun katkı ve katılım kavramlarını bilir.
ÖÇ03 Toplumdaki risk gruplarını tanımlar.
ÖÇ04 Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını belirler ve çözer.
ÖÇ05 Toplumu sağlık konularında eğitmeye yönelik eğitim programları düzenler.
ÖÇ06 Toplum sağlık göstergelerinin iyileşmesi için politikalar geliştirir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye’de nüfus yapısı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel sağlık göstergeleri ve sağlık sorunları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Aile yapısı ve özellikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Klinik uygulama 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
5 Temel sağlık hizmetlerinin organizasyonu ve yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toplumda olumlu sağlık davranışları geliştirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Klinik uygulama 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Aile ebeliği süreci, ev ziyaretleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Klinik uygulama 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
11 Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Klinik uygulama 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
13 Toplum ruh sağlığı hizmetleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bağışıklama Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiyede nüfus hareketleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:12