GZT205 Temel Fotoğrafçılık

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT205
Ad Temel Fotoğrafçılık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amaçları, öğrencilere temel kompozisyon kuralları, pozlama (ışıklandırma), odaklama ve çerçeveleme gibi fotoğrafçılığın temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilerin dijital veya analog fotoğraf makineleriyle nasıl çalışacaklarını öğrenmelerini sağlamak. Bu, kamera ayarları, pozlama kontrolü, odaklama teknikleri ve diğer tekniklerin pratik uygulamalarını içerir. Fotoğrafın nasıl etkili bir şekilde hikâye anlatımı için kullanılabileceğini öğretmek. Kompozisyon, renk kullanımı, perspektif ve diğer görsel unsurların kullanımını vurgulamak

Dersin İçeriği

Fotoğrafçılığa giriş: tarihçesi ve gelişimi, Temel fotoğrafçılık ekipmanları ve kullanımları, Işık ve renk kavramları, Kompozisyon kuralları ve estetik, Kamera kontrol ve ayarlamaları, Işık ve aydınlatma, Kompozisyon ve görsel anlatım, Basın fotoğrafçılığı, Reklam fotoğrafçılığı

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi. Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine,(Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı.

Notlar

Görsel Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları tanır.
ÖÇ02 Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilir.
ÖÇ03 Fotoğrafçılıkta kullanılan sayısal ve analog teknolojilerin işleyişini anlayabilir.
ÖÇ04 Fotoğrafta kompozisyonun temellerini anlayabilir.
ÖÇ05 Fotoğrafta içerik ve anlam ilişkisini kurabilir.
ÖÇ06 Fotoğrafın medyadaki kullanımı ile ilgili temel bilgiye sahip olur.
ÖÇ07 Diyafram, örtücü ve netlik sistemi ayarlarını uygular ve fotoğraf makinesini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fotoğrafın tarihcesi. Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fotoğraf Makineleri: Film boyutuna, Bakaç sistemlerine, Netleme sistemlerine göre Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dijital Fotoğraf Makineleri Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Objektif, Objektif Çeşitleri Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Diyafram, Enstantene, Iso Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Fotoğraf Makinesi Modları, Fotoğraf Makinesi Aksesuarları Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Fotoğrafçılıkta Işık ve Filtreler Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fotoğrafta Kompozisyon Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Basın Fotoğrafçılığı Basın Fotoğrafçılığı Pierre - Jean Amar Kırmızı Yayınları.Kontrast Sayı 23, Mayıs-Haziran 2011 / Basın Fotoğrafçılığı .https://drive.google.com/file/d/1yc3TmSl3yf8ghniBR4bdrqQOC3TTD-Si/view. Basında Fotoğrafçılık, Suat Sezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Reklam Fotoğrafçılığı Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Fotoğraf uygulaması için dış mekan çekimleri Kılıç, L. (2012). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Basın fotoğrafçılığı uygulamaları için konu seçimi Haber araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Basın fotoğrafçılığı uygulamaları Planlama, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi Gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma,araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 105
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,20
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.09.2024 01:12