GZS216 Kültürlerarası İletişim

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS216
Ad Kültürlerarası İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişimin önemi konusunda bilinç edinilmesi, kuramsal bilginin artırılarak kültürel farklılıklar konusunda farkındalık sağlanması. Kültürlerarası iletişim problemlerinin nasıl çözümleneceği tartışılmakta ve bu anlamda iletişim yeterliliği kazandırılması için bilgi ve beceri kazandırılmasına çalışılmaktadır

Dersin İçeriği

Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişim kavramları.Kültürlerarası iletişimin ilgilendiği sorunlar. Kültürlerarası iletişim yaklaşımları Kültürel farklılıklar ve iletişimde kültürel farkların yeri ve önemi. Kültürlerarası iletişime engel olan tutum ve davranışlar. Kültürlerarası iletişim yeterliliğinin geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kültürlerarası İletişim, İlker Özdemir, Editör: Engin Sarı, Ankara Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011 Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, 2001

Notlar

Kültürlerası İletişim, Editör: İlker Özdemir ve Sefer Yetkin Işık, Siyasal Kitabevi Yayınları, 2022


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürlerarası iletişim alanındaki temel kavramları kültür ve iletişim çalışmaları çerçevesinde açıklar.
ÖÇ02 Kültürlerarası iletişim sorunlarıyla ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ03 Kültürlerarası iletişim alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller.
ÖÇ04 Dünyaya karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, bütün toplumlar yararına kültürlerarası projeler geliştirir.
ÖÇ05 İnsan hakları ve kültürlerarası iletişim sorunları arasındaki bağlantılar konusunda kavrayışını geliştirir.
ÖÇ06 Kültürlerarası iletişime engel olan tutum ve davranışlar ile bunların sebep ve sonuçları hakkında bilgi edinerek, kültürlerarası yeterlilik için gerekli özellikler hakkında bilincini yükseltir.
ÖÇ07 İletişim kavramına kültürler-üstü (antropolojik) ve kültürlerarası bir perspektifle yaklaşır. İletişim bilimleri ile kültürlerarası iletişimin beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropology ibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
ÖÇ08 Kültürlerarası iletişim yeterliliği kazanmak için uygulama becerilerini edinip, bu becerilerini kültürlerarası ortamlarda kullanır.
ÖÇ09 Kültürlerarası etkinlikler düzenler ya da bu türden etkinliklere aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ10 Kişiler, gruplar ve kültürler arası iletişim problemlerini çözmek için bilgi üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür ve İletişim Kavramları Sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kültür ve İletişim Kavramları İlişkisi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültürlerarası iletişim kavramı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kültürlerarası iletişim öğretisinin gelişimi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kültürlerarası İletişim Teorileri 1 (Anadamar Yaklaşımlar) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kültürlerarası İletişim Teorileri 2 (Eleştirel Yaklaşımlar) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kültürlerarası Farklılıklar ve Kültürlerarası Farklılıkların iletişime etkileri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültürlerarası Farklılıklar konusunda yeni yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 1: Önyargılar ve Basmakalıp Düşünceler Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 2: Etnik Merkezcilik, Irkçılık ve Fanatizm Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İnsan Hakları Öğretisi ve Kültürlerarası İletişim Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kültürlerarası İletişim Yeterliliği 1 Okuma, Soru Cevap ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kültürlerarası İletişim Yeterliliği 2 Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Okuma, Soru-Cevap ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 02:47