Genel Bilgi
Kod | GZT307 |
Ad | İNGİLİZCE OKUMA PRATİKLERİ |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Avrupa birliği Yabancı dil B1 düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra düşünme ve okuma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak
Dersin İçeriği
Çeşitli İngilizce metinlerin okunarak anlaşılması, yeni sözcük ve kavramların öğrenilmesi, fikir yürütülüp tartışılması, öğrencinin kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşılması, .
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metinlerdeki yeni kelimeleri bağlamı içerisinde kavrar. |
ÖÇ02 | B1 (CEFR) düzeydeki metinleri okuyup, anlar. |
ÖÇ03 | Okuduğu metinleri analiz eder. |
ÖÇ04 | Kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel yaklaşır. |
ÖÇ05 | Okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. | CÜBIS üzerinden Ders akış planının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yabancı dilde etkin okuma tekniklerinin tanıtılması | beyin fırtınası , düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Okuma parçasındaki ana düşünceler ve destekleyici fikirleri ayırt etme. | okuma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yeni kelimeleri ve deyimlerin İngilizce söz dağarcığına katılması | sözlük çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Okuma parçası ile ilgili çıkarım yapabilme | okuma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mind mapping of a text | zihin haritası çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Zihin haritasını kullanarak bir metini sözlü veya yazılı özetleme | özet yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Distinguishing reading purposes according to different text types | farklı okuma metinleri bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bir metinde yer alan gerçek ve fikirleri ayırt etme | okuma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çalışılan okuma becerilerini kullanarak haber metinlerini okuma ve yorum yapma I | haber metinleri bulma ve yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalışılan okuma becerilerini kullanarak haber metinlerini okuma ve yorum yapma II | haber metinleri bulma ve yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eleştirel okuma I | okuma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Eleştirel okuma II | okuma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çevrimiçi metin açıklama | Çevrimiçi yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |