GZS301 DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI I

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS301
Ad DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dijital medyanın kullanım alanlarını ve kullanım amaçlarını, dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden ortaya koymak ve dijital medya araçları ve platformları üzerinden uygulama yapmaktır. Dijital medyanın önemli bir parçası olan sosyal medya reklamcılığı ve e-posta reklamcılığı konularında gerçek hayattan markalar üzerinden uygulama yapılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Derste öncelikle müşteri yolculuğu, hedef müşteri analizi, pazarlama amaç ve hedefi belirleme konuları ele alınır. Sosyal medya pazarlaması Facebook ve Instagram üzerinden uygulamalı olarak açıklanır. E-posta pazarlaması konusu incelenir. Sosyal medyada kriz yönetimi de incelenir. Bir markanın sosyal medya stratejisini ve taktiksel planını belirleme ve seçilmiş sosyal medya platformları üzerinden gerçeğe uygun içerikler üretme pratiği kazandırılır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Manovich, L. (2014). “Medya Nasıl Yeni Medya Oldu?” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.467-471)

Notlar

Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal medya araç ve platformlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ02 Farklı sosyal medya platformları için pazarlama stratejisi ve taktikleri tasarlar.
ÖÇ03 Belirli bir sosyal medya platformu için içerik geliştirir.
ÖÇ04 Etkili sosyal medya pazarlama kampanyaları geliştirir.
ÖÇ05 Sosyal medya pazarlama kampanyalarının sonuçlarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması Ön hazırlık yok. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Küresel dijital medya raporları Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sosyal medya stratejisi ve taktikleri geliştirmek Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Facebook Reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Instagram reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Facebook ve Instagram Reklamcılığında Bütçe Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 E-posta reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sosyal medyada kriz yönetimi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.06.2024 02:35