Genel Bilgi
Kod | GZS301 |
Ad | DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital medyanın kullanım alanlarını ve kullanım amaçlarını, dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden ortaya koymak ve dijital medya araçları ve platformları üzerinden uygulama yapmaktır. Dijital medyanın önemli bir parçası olan sosyal medya reklamcılığı ve e-posta reklamcılığı konularında gerçek hayattan markalar üzerinden uygulama yapılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Derste öncelikle müşteri yolculuğu, hedef müşteri analizi, pazarlama amaç ve hedefi belirleme konuları ele alınır. Sosyal medya pazarlaması Facebook ve Instagram üzerinden uygulamalı olarak açıklanır. E-posta pazarlaması konusu incelenir. Sosyal medyada kriz yönetimi de incelenir. Bir markanın sosyal medya stratejisini ve taktiksel planını belirleme ve seçilmiş sosyal medya platformları üzerinden gerçeğe uygun içerikler üretme pratiği kazandırılır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Manovich, L. (2014). “Medya Nasıl Yeni Medya Oldu?” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.467-471)
Notlar
Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal medya araç ve platformlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ02 | Farklı sosyal medya platformları için pazarlama stratejisi ve taktikleri tasarlar. |
ÖÇ03 | Belirli bir sosyal medya platformu için içerik geliştirir. |
ÖÇ04 | Etkili sosyal medya pazarlama kampanyaları geliştirir. |
ÖÇ05 | Sosyal medya pazarlama kampanyalarının sonuçlarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Küresel dijital medya raporları | Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme | Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sosyal medya stratejisi ve taktikleri geliştirmek | Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Facebook Reklamcılığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Instagram reklamcılığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Facebook ve Instagram Reklamcılığında Bütçe | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | E-posta reklamcılığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sosyal medyada kriz yönetimi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |