GZS313 POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS313
Ad POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ESENGÜL AYYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Popüler kültür, kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramlarının gündelik hayat içindeki yeri ve önemi konusunda bilinç edinilmesi, kuramsal bilginin artırılarak bu konuda farkındalık sağlanması. Popüler kültür ve medya ilişkilerinin toplumsal ve politik boyutlarının irdelenmesi

Dersin İçeriği

Popüler Kültür, Kitle Kültürü ve Kültür Endüstrisi kavramlarıve bu kavramların medya ile ilişkileri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, Meral Özbek, 2012/19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, Ünsal Oskay, Der yay., 1995/Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Erol Mutlu, Ütopya yay, 2005/Frankfurt Okulu´nun Eleştirel bir Uğrağı, Beybin Kejanlıoğlu, Bilim ve Sanat, 2005

Notlar

Modernite ve Bireysel Kimlik, Anthony Giddens, Say yay., 2010/Marshall Berman, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim yay, 2013/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Popüler kültür ve kitle kültürü alanındaki temel kavramları kültür ve iletişim çalışmaları çerçevesinde açıklar.
ÖÇ02 Popüler kültür ve kitle kültürünün toplumsal ve politik boyutu ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ03 Popüler kültür ve kitle kültürü alanındakiçalışmaları izleyerek bilgilerinigünceller.
ÖÇ04 Gündelik hayatta karşımıza çıkan kültürel ve iletişimsel sorunlara çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 Topluma ve dünyaya karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, kendi toplumu ve bütün toplumlar yararına kültürel projeler geliştirir.
ÖÇ06 Toplumsal ve politik sorunlar ile kültürel sorunlar arasındaki bağlantılar konusunda kavrayışını geliştirir.
ÖÇ07 İletişim kavramına kültürel ve kültürler-üstü (antropolojik) bir perspektifle yaklaşır. İletişim bilimleri ile kültürel çalışmaların beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropoloji gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler
ÖÇ08 Kültürel etkinlikler düzenler ya da bu türden etkinliklere aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ09 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, kültürler üstü/evrensel bir bakışla yorumlar.
ÖÇ10 Popüler kültürel olgularınmedyadakikullanımlarıve bunun etkilerikonusunda araştırma yapar, rapor hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kültür kavramı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültürel Kavramlar veya kültüre ilişkin kavramsallaştırmalar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Popüler Kültür, kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramları. Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Popüler kültürle ilgili kavramsallaştırmalar ve popüler kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlara giriş Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Popüler kültüre ilişkin Muhafazakar Yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kitle ve kitle toplumu ile ilgili yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Popüler kültüre ilişkin Marksist Yaklaşımlar 1- Klasik Marxist bakış açıları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Popüler kültüre ilişkin Marksist Yaklaşımlar 2-EleştirelTeori Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Popüler kültüre ilişkin Marksist Yaklaşımlar 3- Kültürel Çalışmalar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Popüler kültüre ilişkin liberal Yaklaşımlar 1- Klasik liberal yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Popüler kültüre ilişkin liberal Yaklaşımlar 2- Post-modern yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Popüler kültüre ilişkin liberal Yaklaşımlar 3- Radikal Demokratlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Popüler Kültür ve Medya ve iletişimle ilgili genel değerlendirme Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.06.2024 03:05