GZS421 ULUSLARARASI İLETİŞİM

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS421
Ad ULUSLARARASI İLETİŞİM
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR DURSUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ONUR DURSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, küreselleşme ve iletişim süreçlerinin dünya genelinde yarattığı tabloyu çok boyutlu sorgulamayı amaçlamaktadır. Küresel iletişimin tarihinden günüme geçirdiği evreleri ele alan bu ders, mevcut küresel iletişim sistemleri ve küresel iletişim şirketleri, küresel kültür politikaları, küresel iletişimin ve kültürün iktisadi ve siyasi boyutlarını irdelemeyi hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, küreselleşme ve iletişim, uluslararası iletişim, uluslararası iletişimi olanaklı kılan teknikler ve içerikler, küresel iletişim şirketleri ve işleyişleri, teknoloji ve mevcut dünya düzeni, küresel iletişim düzeninde Türkiye'nin durumu ve konumu gibi konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Başaran Özdemir, F. (2014). İletişim ve Emperyalizm. Ankara. Ütopya Yayınevi. Tutal Cheviron, N. (2014). Küresel İletişim. İstanbul: Ekslibris Yayıncılık. Dursun, O. (2022). “Pan”lar Birleşti İktidarlar Güçlendi / Panoptikonla Yönetilen Pandemi ve Mahremiyet Arasına Sıkışan İnsanlık. İçinde Mutlu Binark & Sevda Ünal (Eds). Pandemi Günlerinde Medyanın Serencamı (ss. 323-358). Ankara. Umag.

Notlar

Ders notları, sunumlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uluslararası iletişim kavramını açıklar.
ÖÇ02 Uluslararası iletişim akışı ve yönünü anlar.
ÖÇ03 Uluslararası ilişkiler ve uluslararası iletişim bağlantısını analiz eder.
ÖÇ04 Uluslararası haberleri analiz edebilecek bilgiye sahip olur.
ÖÇ05 Uluslararası kamuouyu oluşum sürecini yorumlar.
ÖÇ06 Uluslararası medyanın üretim sürecini, küresel iletişim şirketlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Uluslararası iletişimin iktisadi ve siyasi bağlantılarını tanımlar.
ÖÇ08 Uluslararası iletişim teknolojilerini ve küresel kültür üzerindeki etkilerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Uluslararası iletişim gereksinimini ve sürecini ortaya çıkaran sebepler ve gelişmeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Enformasyon, bilgi toplumu ve yeni dünya düzeni Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sebep sonuç ilişkileri açısından küreselleşme ve iletişim kavramları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Uluslararası iletişimde kullanılan araçlar ve yeni iletişim teknolojileri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Uluslararası haber akışını etkileyen etmenler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ülkelerin uluslararası iletişim politikaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uluslararası kuruluşlar ve kamuoyu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültürel emperyalizm ve hegemonya kavramları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Uluslararası enformasyon üretimi ve ulaşımı dengesizliği Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Halkla ilişkiler, reklam ve sinema açısından uluslararası ilişkiler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Uluslararası iletişim ve propaganda Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uluslararası iletişimin haber söylemine yansıması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Terör ve savaş kavramları bağlamında uluslararası iletişim Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.06.2024 12:16