Genel Bilgi
Kod | GZS422 |
Ad | Kültürel Antrapoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antropoloji ve Kültürel Çalışmalar ile ilgili temel terimlerin kavranarak bunların iletişim çalışmaları ile bağlantılandırılması.
Dersin İçeriği
Sosyal ve Kültürel Antropoloji kuramlarının temeli, insanlık tarihi ve kurumlar incelenecek ve iletişim çalışmalarıyla bağlantılandırılacak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Boyut Yayın Grubu, 2020. William A. Haviland, Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları, 2008.
Notlar
Conrad Phillip Kottak, Antropoloji, Deki Yayınevi, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antropolojinin temel kavramlarını ve ana konuları öğrenir. |
ÖÇ02 | Antropoloji yöntemiyle diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını Antropolojik açıdan açıklar. |
ÖÇ04 | Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar. |
ÖÇ05 | Antropoloji ve İletişim alanındaki bilgilerini sentezler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antropoji Bilimine Giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Antropolojinin Alt Dalları | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal Antropoloji | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kültürel Antropoloji | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sosyal Antropoloji Çalışmaları | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kültürel Antropoloji Çalışmaları | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sosyal ve Kültürel Antropoloji ve İletişim | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kültürel Çalışmalar ve İletişim | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kültür ve İletişim Arasındaki İlişki | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Antropologik bir olgu olarak İletişim | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Antropolojik Açıdan Modernleşme ve Çağdaş Toplumlar | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Antropolojik Açıdan Modernleşme ve Çağdaş Toplumlar 2 | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Antropolojik Bakış açısından İletişim ve kültür | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |