EFMZ101 Eğitime Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ101
Ad Eğitime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Eğitim Bilimine Giriş Ders Notu

Notlar

Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayıncılık, Kılbaş, Ş. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Adana: Nobel Yayın Dağıtım, Küçükahmet, L. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, Oktay, A. (Editör) (2007) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Sönmez, V. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Türkoğlu, A. (Editör, 2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Mikro Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir
ÖÇ02 Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir
ÖÇ03 Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir
ÖÇ04 Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir
ÖÇ05 Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurar
ÖÇ06 Eğitim felsefesi akımlarını sınıflar, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir
ÖÇ07 Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar
ÖÇ08 Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlar
ÖÇ09 Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar
ÖÇ10 Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeler ve açıklar
ÖÇ11 Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Felsefe ve Eğitim Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Eğitim Felsefesi Akımları Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Eğitim ve Hukuk Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim ve Ekonomi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitimin Siyasal Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
11 Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Türk Eğitim Tarihi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Eğitimde Bilimsel Araştırmalar Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay
14 Türk Eğitim Sistemi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2024 11:49