EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgi ve becerilerini uygulama dönüşümünü sağlayabilecek planlamaların yapılabilmesi. Geleceğe yön verebilecek mesleklerin, bireylerin kariyer planlamalarında yer verilmesinin sağlanması.

Dersin İçeriği

İş, meslek, kariyer ve uzmanlığın tanım bilgileri. Kariyer aşamaları ve her bir aşamanın temel bilgileri. Kariyer aşamalarının zamansal planlaması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notu ve kitaplar ders yürütücüsü tarafından ders döneminde öğrencilerle paylaşılacaktır.

Notlar

Diğer kaynaklar ders yürütücüsü tarafından ders döneminde öğrencilerle paylaşılacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kariyer planlama ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Kendi kariyeri için bir plan oluşturup sunar.
ÖÇ03 Tercih edeceği kariyer planı ve neden böyle bir kariyer planı yaptığını gerekçesi ile birlikte açıklar.
ÖÇ04 Öğretmenlik alanındaki kariyer seçenekleri ile ilgili farkındalık kazanır.
ÖÇ05 Mevcut kariyerini ve ulaşmak istediği kariyer hedefini yansıtacak öz geçmiş hazırlar.
ÖÇ06 İş görüşmesine hazırlık, görüşme aşaması ve görüşmede karşılaşabileceği durumlara yönelik davranışlarını örnek bir iş görüşmesi senaryosu üzerinden açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders işlenişi ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması Öz hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
2 Temel kavram bilgileri Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
3 Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (lineer olmayan ölçme ve değerlendirme) Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
4 Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (yapay zekâ) Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
5 Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (makinelerin iletişim dili olarak "Türkçe") Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Bireysel akılsal fonksiyonların kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Adaptif öğrenen sistemlerin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kontrol teorilerinin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Operasyonel(verimlilik) araştırmanın kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Organizasyonun kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Enformasyon teorilerinin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sibernetiğin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Sistem modellerinin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Kariyer planlaması Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 1 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 12:36