Genel Bilgi
Kod | EFMZ109 |
Ad | Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgi ve becerilerini uygulama dönüşümünü sağlayabilecek planlamaların yapılabilmesi. Geleceğe yön verebilecek mesleklerin, bireylerin kariyer planlamalarında yer verilmesinin sağlanması.
Dersin İçeriği
İş, meslek, kariyer ve uzmanlığın tanım bilgileri. Kariyer aşamaları ve her bir aşamanın temel bilgileri. Kariyer aşamalarının zamansal planlaması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notu ve kitaplar ders yürütücüsü tarafından ders döneminde öğrencilerle paylaşılacaktır.
Notlar
Diğer kaynaklar ders yürütücüsü tarafından ders döneminde öğrencilerle paylaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer planlama ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Kendi kariyeri için bir plan oluşturup sunar. |
ÖÇ03 | Tercih edeceği kariyer planı ve neden böyle bir kariyer planı yaptığını gerekçesi ile birlikte açıklar. |
ÖÇ04 | Öğretmenlik alanındaki kariyer seçenekleri ile ilgili farkındalık kazanır. |
ÖÇ05 | Mevcut kariyerini ve ulaşmak istediği kariyer hedefini yansıtacak öz geçmiş hazırlar. |
ÖÇ06 | İş görüşmesine hazırlık, görüşme aşaması ve görüşmede karşılaşabileceği durumlara yönelik davranışlarını örnek bir iş görüşmesi senaryosu üzerinden açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders işlenişi ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması | Öz hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
2 | Temel kavram bilgileri | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
3 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (lineer olmayan ölçme ve değerlendirme) | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
4 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (yapay zekâ) | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
5 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (makinelerin iletişim dili olarak "Türkçe") | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Bireysel akılsal fonksiyonların kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Adaptif öğrenen sistemlerin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Kontrol teorilerinin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Operasyonel(verimlilik) araştırmanın kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Organizasyonun kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Enformasyon teorilerinin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sibernetiğin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sistem modellerinin kariyer aşamalarındaki yeri ve önemi | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Kariyer planlaması | Konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |