FENZ112 Genel Matematik 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ112
Ad Genel Matematik 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, türev ve integral kavramları ve uygulamaları aracılığıyla matematiksel düşünme yollarını geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Türev uygulamaları ( Bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi,artan azalan fonksiyonlar, birinci türev testi, ikinci türev testi, grafik çizme, optimizasyon uygulamaları), İntegral (integral alma tekniği, integral alma uygulamaları, belirli integral, yay uzunluğu eğri altında kalan bölgenin alanı ve hacim).

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Genel Matematik, Ekrem Kadıoğlu, Muhammet Kamali, Genel Matematik, Mustafa Balcı, Analize Giriş, Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türev uygulamalarını açıklama.
ÖÇ02 Türev uygulamalarını inceleme.
ÖÇ03 Fonksiyonların grafiklerini çizme
ÖÇ04 İntegral ve uygulamalarını açıklama
ÖÇ05 İntegral hesabının temel teoremlerini açıklama
ÖÇ06 İntegral uygulamalarını inceleme.
ÖÇ07 İntegral hesabının temel teoremlerini inceleme.
ÖÇ08 İntegral alma yöntemlerini açıklama.
ÖÇ09 İntegral alma yöntemlerini inceleme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Teğet ve normal denklemi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Artan ve azalan fonksiyonlar ve Fonksiyonların maksimum ve minumum değerleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Fonksiyonların iç bükeyliği ve dış bükeyliği Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Hospital Kuralı ve Belirsiz haller Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Asimptotlar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Fonksiyonların grafiklerinin çizimi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türev ile ilgili bazı uygulamalar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Diferansiyel ve uygulamaları Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Belirisz integral kavramıi integral hesaplama ve temel integrasyon formülleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Belirisiz integralin geometrik anlamı Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
13 Değişken değiştirme ile integrasyon yöntemi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Kısmi integrasyon Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Rasyonel fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 11:22