Genel Bilgi
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYDIN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Dersin İçeriği
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Dersin Ön Koşulu
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Kaynaklar
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Notlar
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 1 |
ÖÇ02 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 3 |
ÖÇ03 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 5 |
ÖÇ04 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 7 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doldurulacak | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doldurulacak 2 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doldurulacak 3 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doldurulacak 4 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doldurulacak 5 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doldurulacak 6 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Doldurulacak 7 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Doldurulacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doldurulacak 8 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doldurulacak 9 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Doldurulacak 10 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doldurulacak 11 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Doldurulacak 12 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Doldurulacak 13 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Doldurulacak 14 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Doldurulacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Doldurulacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 47 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,88 | ||
AKTS | 2 AKTS |