Genel Bilgi
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYDIN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Dersin İçeriği
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Dersin Ön Koşulu
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Kaynaklar
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Notlar
Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 1 |
ÖÇ02 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 3 |
ÖÇ03 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 5 |
ÖÇ04 | Bu içerik dersin öğretim elemanı tarafından doldurulacak 7 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doldurulacak | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doldurulacak 2 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doldurulacak 3 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doldurulacak 4 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doldurulacak 5 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doldurulacak 6 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Doldurulacak 7 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Doldurulacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doldurulacak 8 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doldurulacak 9 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Doldurulacak 10 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doldurulacak 11 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Doldurulacak 12 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Doldurulacak 13 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Doldurulacak 14 | Doldurulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Doldurulacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Doldurulacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 47 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,88 | ||
AKTS | 2 AKTS |