Genel Bilgi
Kod | STA708 |
Ad | Çağdaş Sanat II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz sanatında karşımıza çıkan yeni eğilimleri ve kavramları sanatın tarihsel bütünlüğü içerisinde incelemek, sosyal siyasal ve ekonomik olgularla olan ilişkilerini çözümlemek ve böylece öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını çağdaş sanat teorileri ve uygulamaları içinde doğru konumlandırmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Çağdaş sanat ve yaratıcı uygulamalarını kapsayan bu derste, 1960 larden 2000 li yıllara uzanan süreçte sanatı şekillendiren olgular; savaşlar, teknolojik, politik ve kültürel dönüşümler ve bunlara bağlı olarak değişen sanatın önemli örnekleri ele alnacaktır. Bu süreçte, öğrenciler görsel örnekleri , sözlü ve yazılı olarak yorumlayarak, önemli sanat sorunlarını tartışacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Antmen, A. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Farthing, S. Sanatın Tüm Öyküsü. Fineberg, J. 1940’tan Günümüze Sanat, Varlık Stratejileri. Hopkins, D. Modern Sanattan Sonra 1945-2017. Smith –L. E. 20.Yüzyılda Görsel Sanatlar. Thompson, J. Modern Resim Nasıl Okunur, Modern Ustaları Anlamak. Whitham,G.ve Pooke, G. Çağdaş Sanatı Anlamak. Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur.
Notlar
İnternet görsel erişim kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın değişim süreçlerini etkileyen bilimsel, kültürel ve politik unsurları açıklar. |
ÖÇ02 | Modern ve Çağdaş Sanatın önemli akımlarını ve sanatçılarını bilir. |
ÖÇ03 | Modern Sanat ekollerinin biçim ve içerik açısından ortaya koydukları önermeleri tartışır. |
ÖÇ04 | Sanat yapıtı oluşturma süreçlerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ05 | Sanat yapıtını çözümleme yöntemlerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ06 | Güncel sanat örneklerini öne çıkan argümanlar bağlamında tartışır. |
ÖÇ07 | Günümüzde öne çıkan değer ve kavramların güncel sanata yansımalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Sanatta disiplinlerarası işbirliklerini takip eder ve katılır.. |
ÖÇ09 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar. |
ÖÇ10 | Sanatın sosyolojik olay ve olgularla ilişkisini açıklar. |
ÖÇ11 | Günümüz sanatındaki temel argümanları anlar ve anlamlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modernizm ve Sonrası; Sanatta Postmodern Süreç | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Popülizm, Klasisizm ve Milliyetçilik | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevresel Sanatlar ve Performans | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Sanat ve Fotoğraf; Fotogerçekçilik ve Hipergerçekçilik | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kavramsal Sanat ve Minimalizm Sonrası Arazi Sanatı, Video Sanatı ve Işık Sanatı | Seçilmiş metinleri okuma ve kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
6 | Resmin Yeniden Uyanışı; Trans-Avangardı | Seçilmiş metinleri okuma ve kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sanatta Kimlik Politikaları | Seçilmiş metinleri okuma ve kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Sanat ve Kurumsal Eleştiri | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sanat ve Kamusal Alan Tartışmaları | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sokak Sanatı: İsyan ve Aktivizm Olarak Kamusal Sanat | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Postmodernizm ve Güncel Sanat Okumaları; Temellük | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Güncel Sanat Okumaları; Pastiş | Sunuma hazırlık ve araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumları I | Sunuma hazırlık ve araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrenci Sunumları II | Sunuma hazırlık ve araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |