STA776 Tasarım Atölyesi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA776
Ad Tasarım Atölyesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim tasarımının gelişmiş kavramları, tasarım üretim süreci ve bileşenleri üzerine araştırma ve rapordan oluşan çalışmalar yapmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Tasarım kültürünün toplumsal dinamikler ve iletişim açısından önemi ve uygulama biçimleri

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.

Notlar

İlgili online kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik sanatların modern yaşamdaki önemini açıklar
ÖÇ02 Tasarım oluşturmada yaratıcı öneriler sunar
ÖÇ03 Araştırmalarında ve yaratım sürecinde teknolojiyi kullanır
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, amaçlar, hedefler, yaratıcılık ve tasarım üzerine tartışma Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 2.Konu seçimi ve konuların tartışılması 2.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 3.Proje öncesi altyapı görüşmeleri 3.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 4.Proje öncesi altyapı görüşmeleri 4.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 5.Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler 5.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 6.Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler 6.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 7.Elde edilen bulguların sunumu 7.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 9.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 9.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 10.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 10.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 11.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 11.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 12.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 12.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 13.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 13.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 14.Projenin medyumunun tartışılması 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 15.Proje sunumu ve düşünceler. 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02