Genel Bilgi
Kod | STA765 |
Ad | Dokuma Atölye |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
farklı dokuma tekniklerinin özümsenerek uygulanması.
Dersin İçeriği
armürlü ve jakarlı, kesme lanseli, dokuma teknikleri kavranır, yeni kumaş koleksiyonları oluşturulur.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Acuner, Altuğ Tasarımda Konstrüksiyon Esasları. İstanbul, 2001
Notlar
İnternet veri tabanları, alan ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği teknik ve estetik bilgiyi uygulama alanına aktarır |
ÖÇ02 | Edindiği teknik ve estetik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
ÖÇ03 | Özgün sanatçı kimliğini şekillendirir |
ÖÇ04 | ileri dokuma tekniklerini kullanarak tasarım yapar |
ÖÇ05 | bir dokumayı yapısal yönden analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çirt katlı yapılar incelenir | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
2 | Uygulama | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Plise yapılar | konsept seçini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Plise Dokuma uygulama | görsel hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kemha tekniği ele alınır | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Kemha Dokuma uygulama | eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | double pick up | analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Dokuma uygulama | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | konsept seçimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | kavram görselleştirme taslaklar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | seçilmiş yapı ve doku ile taslakları birleştirme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tasarım uygulama estetik değerlendirme-koleksiyon | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarım uygulama | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarım dokuma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |