Genel Bilgi
Kod | STA741 |
Ad | Çağdaş İç Mekan Düzenlemeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Modern ve modern ötesi sanatsal gelişmelerin tarihsel perspektif içinde görsel malzemlerle öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Çağdaş Mimarlık Akımlarının ve Bunların Mobilya Tasarımı ve İç Mimarlık Alanlarına Yansımalarının Görsel Malzeme Eşliğinde incelenmesi: Modernist düşünce, Modernist mimari öncüler ve tasarımları, Modernizmin mobilya tasarımına, İç Mimarlığa ve günümüzce yansımaları, (Örneğin: Modernizm ve Post Modernizm Ana Başlıkları Altında Modernizm öncesi akımlar, Post modernist düşünce, Post modernist mimari öncüler ve tasarımları, Post modernizmin akımı içinde gelişen mimari akımlar).
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Gibbs, J. (2005). Interior design. Laurence King Publishing.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenci, Modern ve modern ötesi sanatsal gelişmeleri bilir. |
ÖÇ02 | Sanatsal ve kültürel bilgi birikime sahip olur. |
ÖÇ03 | Proje tasarım çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olurlar. |
ÖÇ04 | Tasarıma tesir eden etkilerin tüm boyutlarıyla araştırılması yöntemlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İç mekan düzenlemede materyalin doğrudan etkisinin tartışılması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
2 | Mekan efektleri, ''Ambians'' kavramı. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
3 | Çağdaş konut uygulama örnekleri. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
4 | iç mekanları ve yorumlanması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | Oteller, uygulama ve yorumlanması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
6 | Toplu kullanım mekanları, iç mean uygulamaları ve yorumlanması: Tiyatrolar, müzeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
7 | Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Ulaşım yapıları (metro istasyonları, otogarlar). | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Ulaşım yapıları (duraklar, hava limanları, ). | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
10 | Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Prestij binaları (Bürolar, büro binaları). | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
11 | Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Eğitim yapıları, Kamu Binaları. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
12 | Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Alışveriş mekanları (çarşılar, dükkanlar vb). | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
13 | Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Lokantalar, kafeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
14 | Yeniden işlevlendirilmiş binalar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Seminer sunumu. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |