STA739 Yeniden İşlevlendirilecek Olan Tarihi Yapılarda İç Mekan Müdahaleleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA739
Ad Yeniden İşlevlendirilecek Olan Tarihi Yapılarda İç Mekan Müdahaleleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kabuk-mekan ilişkisinin niteliği, yaşayan-yaşanan mekanlar, yeniden işlevlendirme, mekan dönüştürme, esnek tasarım kavramları. Tarihi mekanların yeniden işlevlendirilmesi, tarihsel değeri olmayan mekanların yeniden ve farklı işlevlerle değerlendirilmesi. Yeniden işlevlendirmede kabuğun ve taşıyıcı sistemin değerlendirilmesi, müdahale sınırları. Yeniden işlevlendirmede tarihsel araştırmalar, mekan çözümlemesi, teknik sorunlar. Özgün dokuyu kullanma, değerlendirme, koruma gereken durumlarda özgünlüğün sınırları.

Dersin İçeriği

Eleştirel yaklaşım becerisi ve zorlayıcı koşullarda kapsamlı düşünerek çözüm üretebilme yeteneğinin artması amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Dodsworth, S., & Anderson, S. (2015). The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonun da öğrenci, tarihsel değeri olan geleneksel yapının yeniden işlevlendirilmesi sorunlarını ve çözüm arayışlarını öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenciler mekanın farklı etkilerle yeniden düzenlenmesi yöntemlerini çözer.
ÖÇ03 Öğrenciler teknik ve yasal veriler doğrultusunda yapılabilecek değişiklerin saptanması yollarını öğrenirler.
ÖÇ04 Yakın çevredeki mevcut mekan örneklerini gezerek yorumlamayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yeniden işlevlendirmede anlam sorunsalı. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 Mekanın daha önceden yüklenmiş olduğu anlamın yeniden işlevlendirmeye etkileri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Olanak ve kısıtlamalar. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Tarihsel değeri olan geleneksel yapının yeniden işlevlendirilmesi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Geleneksel yapının yeniden işlevlendirilmesindeki çözüm arayışları. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Tarihsel değere sahip geleneksel yapının değerlendirilmesinde dikkat edilecek kriterler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Dönüştürülmüş mekan örneklerine ilişkin görsel materyal üzerine yorumlar ve tartışma. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Yakın çevredeki mevcut dönüştürülmüş mekan örneklerinin gezilerek yorumlanması. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Tarihsel değeri olmayan yapıların yeniden işlevlendirilmesi, mekansal dönüşümler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Yeniden işlevlendirmede öncelikli mekansal sorunlar, çözüm arayışları. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Aynı mekanın farklı etkilerle yeniden düzenlenmesi, asal etkenler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
13 Bütün mekanların yeniden organize edilmesi, mekansal bağlantılar. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Seminer. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 Genel değerlendirme. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02