Genel Bilgi
Kod | STA737 |
Ad | Çağdaş İç Mekan Problemleri ve Analizi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek, işlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda yeterli konfor şartlarını sağlayacak oluşum problemlerini işlevsel ve estetik boyutlar doğrultusunda saptamaktır
Dersin İçeriği
Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili yayınlar
Notlar
Çalışma alanı ile ilgili yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır, |
ÖÇ02 | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur |
ÖÇ03 | İç mimari araştırmaya yönelik analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi edinir |
ÖÇ04 | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği kazanır, |
ÖÇ05 | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluğa sahip olur, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin konusu, amacı, çalışma yöntemi ile çalışma konularının belirlenmesi | ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öneri Konuların Sunumu ve Tartışılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Belirlenen konu ile ilgili mekan problemlerinin tanımıve tanıtımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Belirlenen konu ile ilgili mekan problemlerinin tanımı ve tanıtımı (örnek 2) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Probleme yönelik araştırma yöntemi geliştirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Belirlenen konularda yapılan literatür taramasının değerlendirilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Belirlenen konularda yapılan araştırmanın tartışılmasıve sunumu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Araştırmaların Sunumu ve Tartışma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırmaların Sunumu ve Tartışma (Örnek 2) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Araştırmaların Sunumu ve Tartışma (Örnek 3) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Çağdaş iç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi ve Ön değerlendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Çağdaş iç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çağdaşiç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çağdaşiç mekan problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |