Genel Bilgi
Kod | STA732 |
Ad | Form ve Kompozisyon II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin duygu, düşünce ve yargılarını sanatsal bir anlatımla ifade etmelerini sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, plastik formların tasarım ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu öge ve ilkeleri kullanarak seçtikleri bir konu ya da kavramı özgün üç boyutlu tasarımlar yoluyla betimlemeleri istenir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture
Notlar
Sanat Dergileri, Sanatçı katalogları, İnternet erişim kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler |
ÖÇ03 | Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır. |
ÖÇ04 | Doğal ve kurgusal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır. |
ÖÇ05 | Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler. |
ÖÇ06 | Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır. |
ÖÇ07 | Bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar. |
ÖÇ09 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ10 | Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. |
ÖÇ11 | Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. . |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve öğrencilerden beklenen performansın açıklanması | Explaining the course content and expected performance from students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Form nedir? Organik ve inorganik formlar. Örnek inceleme | İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Kompozisyon nedir? Kompozisyonun ilke ve elemanları. Örnek çalışmalar | İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Soyut nedir? Soyutlama nedir? Örnek çalışmalar | Kavram Araştırmaları ve Uygulama Alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Doğadan soyutlama. Eskiz çalışması I | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Doğadan soyutlama. Eskiz çalışması II | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Doğadan soyutlama. Uygulama çalışması | Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Kütle ve hacimsel problemler | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması | Uygulama Alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Taslak Projelerin Tartışılması I | Uygulama Alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Taslak Projelerin Tartışılması II | Dosya İnceleme ve Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Proje Çalışmaları I | Dosya İnceleme ve Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje Çalışmaları II | Dosya İnceleme ve Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje Çalışmalarının sunuma hazırlanması | Dosya İnceleme ve Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |