Genel Bilgi
Kod | STA731 |
Ad | Form ve Kompozisyon I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, üç boyutlu plastik formları oluşturan temel öğe ve ilkeler kapsamında özgün projeler üretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu derste, doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, farklı malzeme ve teknikleri kullanan heykel örnekleri incelenir. Öğrencinin uygulama alanının içeriğine uygun olarak form, kompozisyon araştırmaları yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture
Notlar
Sanat Dergileri, Sanatçı katalogları, İnternet erişim kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Form ve fonksiyon ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Doğal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır. |
ÖÇ04 | Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır. |
ÖÇ06 | Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler. |
ÖÇ07 | Sanat teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar. |
ÖÇ09 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ10 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ11 | Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve öğrencilerden beklenen performansın açıklanması | Görsellerin seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Ölçü-oran-orantı | Görsellerin seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Doku, renk, çizgi, nokta | Görsellerin seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Hareket-yön- ritm | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Işık-gölge | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Boşluk- doluluk- Koram- denge | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Formun bütünlüğünü sağlayan elemanlar | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri | Örnek çalışmaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Tasarımların eskiz çizimleri Örnek Sanat Ürünlerinin incelenmesi | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Tasarımların maket çalışması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Tasarımların uygulanması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Uygulama çalışması I | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Uygulama çalışması II | Proje Çalışmaları ve Görsel Dökümantasyon | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Uygulama çalışmasının sunuma hazırlanması | Proje Çalışmaları ve Görsel Dökümantasyon | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |