Genel Bilgi
Kod | STA715 |
Ad | Çağdaş Kumaş Tarasımında Ürün Geliştirme I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
1970'lere kadar kumaş tasarımını etkileyen tasarım hareketlerini analiz edebilme, teknolojik ilerlemelerin tasarıma yansımalarını kronolojik olarak belirleyebilme. Kumaş tasarım trendlerini belirleyen unsurların, kullanılan teknik ve malzemelerin desen ve motif özelliklerini analiz edebilme.
Dersin İçeriği
Sanayi Devrimi'nden 1970'lere kadar kumaş tasarımını etkileyen tasarım hareketleri ve teknolojik gelişmelerin araştırılması. Bahsedilen dönemde kumaş tasarım trendlerini belirleyen unsurların incelenmesi ve kullanılan, teknik ve malzemelerin desen ve motif özelliklerinin araştırılması
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
LEHNERT, Gertrud A History Of Fashion in The 20th Century Könemann, Germany 2000
Notlar
İnternet veri tabanları, alanla ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayi Devrimi'nden itibaren sosyal ve teknolojik gelişmelerle birlikte kumaş tasarım eğilimleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | kumaş tasarım eğilimleri hakkında yorum yapar ve akademik bir araştırma sunar |
ÖÇ03 | bir kumaşın desen ve malzeme özellikleri ile hangi döneme ait olduğu ve üretim tekniği ile ilgili yorum yaparak tasarım yapar |
ÖÇ04 | Arts&Crafts akımının önemini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, kumaş tasarımı hakkında genel bilgiler verilmesi. Araştırma konularının ve tasarım temaların belirlenmesi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanayi Devrimi Sonrası Tekstil endüstrisindeki gelişmeler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Arts and Crafts Hareketi, William Morris ve Sanatçı birliklerinin kurulması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | 20. yy daki gelişmeler, sanat hareketleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Bauhaus, Art Deco hareketleri, 1925 Paris fuarı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sanat, Endüstri ve Modernizm | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yapay liflerin ortaya çıkışı, lif çeşitleri hakkında genel bilgiler verilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zanaatın yeniden yükselişi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örme, tapestry, yüzey tasarım hareketlerinin yükselişi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1950'lar , Jack Lenor Larsen ve etnik desenler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ödev sunumları 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ödev sunumları 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ödev sunumları 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ödev sunumları 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |