STA713 Grafik Atölye I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA713
Ad Grafik Atölye I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Önceki birikimlerden yararlanarak profesyonel alanlarda uygulanabilecek projelendirilmiş tasarımlar yapmak.

Dersin İçeriği

Grafik sanatı ve tasarımı konusunda edinilen kuramsal ve kılgısal (pratik) bilgi ve deneyimlerin, yapılacak projeyle daha da varsıllaştırılarak, üst düzeye çıkarılması, pekiştirilmesi. Sonuçlandırılan projelerin, sergileme alanında mekan analizleri yapılarak, sunumunun gerçekleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul -Baer, K. (2008)

Notlar

Information Design Workbook, Massauchussets, Rockport Publishers. -Schuller, G. (2007) Information Design, Complexity, Interdisciplinarity, Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir.
ÖÇ02 Araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ03 Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Estetik olanın seçimini yapar.
ÖÇ05 Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar.
ÖÇ06 Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir.
ÖÇ07 Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projelerinin kapsamı ve önemini tartışma, eskiz geliştirme. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Projeler için eskiz geliştirmeye devam edilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Eskizlerden proje olarak uygulanacaklar belirlenir ve tanıtım stratejileri geliştirilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Strateji geliştirme çalışmalarına devam edilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Belirlenen strateji doğrultusunda tasarım çalışmalarına devam edilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım Projesini strateji dahilinde yeni çalışmalarla güçlendirilir. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Tasarım çalışmalarına devam edilir 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması 3 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması 4 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Final Sınavı Sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Final Sınavı Sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02