Genel Bilgi
Kod | STA703 |
Ad | Heykel Atölye I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Üç boyutlu düşünme ve üretim biçimlerine dönük olarak, özgün çalışmalar yapmak.
Dersin İçeriği
Doğa formlarından yararlanarak, üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi , 1982 Semra Ögel, Çevresel Sanat, İTÜ Mimarlık Fak Yay. 1977 1000 Olağanüstü Heykel, Joseph Manca-Patrick Bade, Sirroco Yay.2007 Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Michael Wilson, Hayalperesy Yay.2015 Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018. Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yay. 2018.
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı konu, teknik malzemelerle heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini anlamaya ve oluşturmaya dönük uygulama çalışmaları yapabilir |
ÖÇ02 | Bir sanatsal problemin çözümleme süreçlerini, ürün analiz yöntemleri kullanılarak inceleyebilir |
ÖÇ03 | Doğasal formlar aracılığıyla , heykelsi formları oluşturabilir |
ÖÇ04 | Artistik, teknik ve kavramsal olarak özgün tasarımlar yapabilir |
ÖÇ05 | Anıtsal heykel tasarımı yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | canlı modelden etüd çalışması için ön hazırlık.(konstrüksiyon hazırlamak,örneklerin incelenmesi, kil hazırlığının yapılması) | Kilin plastik kıvama getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | canlı model çalışmasının heykel eğitimindeki önemi üzerine teorik tartışma , modeli ayrıntılarıyla inceleme, bütün ve parçalar arasında ilişki kurma, | Anatomi atlaslarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Canlı modelden desen çizimi, modeli doğru olarak çizgiyle ifade edebilme, | Kil hazırlık aşaması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
4 | 1/1 ölçülerinde modelden kil etüd çalışmasına başlangıç, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Canlı modelden etüt çalışması, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | modelden ayrıntılı etüt çalışmasına devam edilmesi çalışması, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Anatomik yapıyı ayrıntılı oluşturma | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Çalışmanın dökümü ve kalıplandırılması | Alçı döküm için uygun ortamın hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Figüratif kompozisyon çalışması için örnek çalışmaların incelenmesi ve seçilen tema üzerinde tartışma, | Figüratif kompozisyon çalışması için eskiz çizimlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
11 | Figüratif kompozisyon çalışması için kostrüksiyon hazırlama ve yapılan eskizlerin değerlendirilmesi | Kil hazırlığının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç, | Killerin plastik kıvama getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Figüratif kompozisyon çalışmasına devam | Eskiz çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | kompozisyon çalışması üzerine yorumlar | Eskiz çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Figüratif kompozisyon çalışmasının sonlandırılması | Eskiz çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |