Genel Bilgi
Kod | STA772 |
Ad | Koleksiyon Tasarımı Proje |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencileri tekstil ve moda tasarımında ürün marka ve stil ilişkisi konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Marka oluşturmada, tasarlamada, stil oluşturma konusunda moda alanındaki önemine ve rolüne değinir.
Dersin İçeriği
Tekstil ve Moda tasarımı alanında endüstriyel alanda donanımlı ve bilgi sahibi öğrenciler yetiştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Moda olgusu Ön Kapak Cem Hakko Vakko Yayınları, 1983 - 141 sayfa
Notlar
Handbook of Technical Textiles editör: A R Horrocks, Subhash C. Anand
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moda olgusunun tanımını yapabilir |
ÖÇ02 | Moda teorilerini ve temel prensiplerini açıklar |
ÖÇ03 | Moda toplum ilişkisini anlayabilir |
ÖÇ04 | Moda toplum ilişkisine yaklaşımı tasarımlarında uygun şekilde kullanır |
ÖÇ05 | Moda toplum ilişkisine yaklaşımı tasarımlarında uygun şekilde kullanır ve uygular |
ÖÇ06 | Dönemsel olarak ortaya konan renk trendlerinin önemini kavrar |
ÖÇ07 | Dönemsel olarak kumaş trendlerinin önemini kavrar |
ÖÇ08 | Dönemsel olarak materyal trendlerinin önemini kavrar |
ÖÇ09 | Dönemsel olarak kolakeiyon tasarımı konusundaki tüm materyallerini uygun bir şekilde birleştirebilir |
ÖÇ10 | Ürün tasarlarken ürün yaşam döngüsünü göz önünde bulundurur |
ÖÇ11 | Ürün tasarlarken ürün yaşam döngüsünü göz önünde bulundurarak efektif tasarımlar yapar |
ÖÇ12 | Koleksiyon hazırlama ve uygulamada ön görüye sahip olur |
ÖÇ13 | Koleksiyonların moda trendlerine uyumluluğunu fark eder |
ÖÇ14 | Koleksiyon hazırlamada söz sahibi olur |
ÖÇ15 | Hazırlanan koleksiyonun sunumunda hakim olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modanın olgusunun tanımı, modayı etkileyen faktörler | ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Moda Teorileri, Modanın Temel Prensipleri | ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Moda alanında kullanılan terimler | ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Moda döngüsü, Modanın tarihçesi | araştırma ve sözlü sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tekstilde moda-ürün tasarım ilişkisi | ön araştırma ve sözlü sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Moda ürün tasarım yöntemleri | araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Moda- yaratıcılık ilişkisi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Renk, Kumaş ve materyal trendleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Koleksiyonların özellikleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tekstil Endüstrisinde Kullanılan Temel Sunum Yöntemleri Hakkında Genel Bilgiler | konu araştırması ve piyasa araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Trend Book, Style Book, Hikaye Panosu, Pafta Tasarımları, Fuar Standı Hakkında Genel Bilgilendirme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Görsel Sunum Yöntemlerinin İncelenmesi | ödev ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Portfolyo Hazırlama Teknikleri Hakkında Genel Bilgiler | uygulama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tasarım Paftalarının ve Hikaye Panolarının Hazırlanması | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |