Genel Bilgi
Kod | STA766 |
Ad | Deneysel Kumaş Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Dokuma, örme gibi farklı tekniklerin bir arada kullanılabilmesi için analitik düşünme, uygulayabilme ve projelendirebilme
Dersin İçeriği
Dokuma, örme veya farklı teknikleri kullanarak kumaş yüzeyi oluşturarak proje biçiminde sunabilme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
GINSBURG, Madeleine The Illustrated History of Textiles, Studio Editions, London 1993
Notlar
İnternet veri tabanları, alan ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği teknik ve estetik bilgiyi uygulama alanına aktarabilir |
ÖÇ02 | Edindiği teknik ve estetik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
ÖÇ03 | özgün tekstil tasarım projeleri oluşturabilir. |
ÖÇ04 | farklı malzemeleri kumaş yüzeyine üç boyutlu olarak taşıyabilir |
ÖÇ05 | tekstil teknikleri dışında yenilikçi yöntemlerle kumaş tasarımı yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tasarımcının deneysel çalışmalarının örneklerinden güncel bir olayla bağlantılı olark bir kavram oluşturma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | tasarım üzerine düşünme | konsept seçimi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | kavram görselleştirme (çizim ve renkli taslaklar) | görsel hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | kavram görselleştirme (çizim ve renkli taslaklar) devam etme | çizim | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | seçilmiş yapı ve doku ile taslakları birleştirme | çizim | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | estetik değerlendirme-koleksiyon | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | teknik çözümler | analiz | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Malzeme araştırma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tasarım uygulama | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tasarım uygulama 1 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tasarım uygulama 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tasarım uygulama 3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarım uygulama 4 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarım sunum | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |