STA740 Mekanda Yeniden İşlevlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA740
Ad Mekanda Yeniden İşlevlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kabuk - mekan ilişkisinin niteliği, yaşayan - yaşanan mekanlar, yeniden işlevlendirme, mekan dönüştürme, esnek tasarım kavramları. Tarihi mekanların yeniden işlevlendirilmesi, tarihsel değeri olmayan mekanların yeniden ve farklı işlevlerle değerlendirilmesi. Yeniden işlevlendirmede kabuğun ve taşıyıcı sistemin değerlendirilmesi, müdahale sınırları. Yeniden işlevlendirmede tarihsel araştırmalar, mekan çözümlemesi, teknik sorunlar. Özgün dokuyu kullanma, değerlendirme, koruma gereken durumlarda özgünlüğün sınırları.

Dersin İçeriği

Eleştirel yaklaşım becerisi ve zorlayıcı koşullarda kapsamlı düşünerek çözüm üretebilme yeteneğinin artması amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Pile, J. F., & Pile, J. F. (1988). Interior design. HN Abrams.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonun da öğrenci mekan-kullanım ilişkisi ve yaşayan-yaşanan mekanların yeniden işlevlendirmesini öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenciler mekan'daki yasal, teknik, estetik sorunları çözer.
ÖÇ03 Özgün dokuyu kullanma ve korunma sınırlarını öğrenir.
ÖÇ04 Yeniden işlevlendirmede kabuğun ve taşıyıcı sistemin değerlendirilmesi, müdahale sınırlarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kabuk-mekan ve mekan-kullanım ilişkisinin niteliği, yaşayan-yaşanan mekanlar, yeniden işlevlendirme, mekan dönüştürme kavramları. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 Yeniden işlevlendirmede iç mimarlık uygulamasının yeri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Dönüştürülmüş mekanlardan örnekler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Tarihçe hazırlama, kaynak araştırması, yeniden işlevlendirmedeki önemi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Yeniden işlevlendirilecek mekanın / mekanların çözümlenmesi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 İç mimarlık bağlamında kabuğun değerlendirilmesi, rölöve teknikleri, rölöve alınmasının mekanın tanımlanmasındaki yeri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Rölöve uygulaması, yapının teknik çözümlemesi ile tasarımın birlikteliği. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Kabuğun değerlendirilmesi, konseptin oluşturulması, tasarımda esnekliğin gerekliliği. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Taşıyıcı sistemin değerlendirilmesi, tasarıma etkileri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Mekan organizasyonunun yeniden yapılmasında öncelikli (yasal, teknik, estetik) sorunlar. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Özgün dokuyu kullanma, raspa vb. yöntemlerle özgün bezemeyi/ dokuyu bulma. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
13 Özgün dokunun değerlendirilmesi / gözardı edilmesi, tahrip edilmeden örtülmesi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Mekanda korunacak unsurların korunmasında özgünlüğün sınırları. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 Seminer sunuşu ve değerlendirme. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02