Genel Bilgi
Kod | STA736 |
Ad | Mekan Tasarım İlke ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarımın temelini oluşturan tasarım ilkelerinin akademik bakış açısı ile irdelenmesi
Dersin İçeriği
Tasarım ilkelerinin araştırılması-kuram ile tasarım arasındaki ilişkinin mekan başlığında irdelenmesi, araştırma yöntemleri kapsamında analiz edilerek yorumlanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Human Dimension and Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.
Notlar
Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları İç Mekan Tasarımı; F.D.K.Ching, 2008, YEM Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Mimari ve İç mimari ölçekte tasarım konusunda analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme yetkinliği kazanır |
ÖÇ03 | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapar |
ÖÇ04 | veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği sağlar |
ÖÇ05 | Araştırmasını sözlü ve yazılı olarak sunma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı , kapsamı, yöntemi ve değerlendirme biçimi hakkında bilgi | ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konu önerileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konu önerilerinin değerlendirilmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konu önerilerinin değerlendirilmesi 2 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması 2 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması 3 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | rapor teslim | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Çalışma alanının belirlenmesi | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Seçilen çalışma alanının tartışılması | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seçilen çalışma alanının tartışılması 2 | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | bulguların tartışılması | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | bulguların tartışılması 2 | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bulguların tartışılması ve öneriler | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bulguların tartışılması ve öneriler 2 | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor Teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor Teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |