STA759 Seramik Teknoloji Tasarımı I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA759
Ad Seramik Teknoloji Tasarımı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik hammaddeleri ve özelliklerini kavrayabilir
ÖÇ02 Seramik Bünye fırın ilişkisini kavrayabilir
ÖÇ03 Seramik bünyeleri tanır ve hatalarını tespit edebilir
ÖÇ04 Seramik hammaddelerden seramik çamur hazırlayabilir
ÖÇ05 Seramik hammaddelerden seramik ürün yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik hammadelere giriş Hammadde konularını okuyarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Seramik hammaddeleri; Özlü hammaddeler Özlü ve özsüz hammaddeleri araştırarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Özsüz hammaddeler, Kuvars, Feldspat Özlü ve özsüz hammaddeleri araştırarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Seramik hammaddeler ve seramik çamuru Seramik çamurların özelliklerini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Seramik çamurların hazırlanması, kurutulması ve fırınlanması süreçleri Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Seramik çamurların, teknolojik olarak kurutulması ve fırınlanması süreçleri Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Pişmiş seramik ürünlerin yorumlanması Pişmiş ürün özelliklerine hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Tüm seramik hammadde ve süreçlere hakim olarak sınava gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hammaddelerden çamur hazırlama, Ön işlem Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 Hammaddelerden çamur hazırlama Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Hazırlanan çamurdan şekillendirme kurutma ve pişirme Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Örnek Uygulama çalışmasının belirlenmesi ve ön hazırlık Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Örnek Uygulama çalışması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Uygulama çalışmalarını sunum ön hazırlık Sunuma hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
15 Uygulama çalışmalarını Sunum Sunuma hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama yapabilecek konumda hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama yapabilecek konumda hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02