Genel Bilgi
Kod | STA712 |
Ad | Grafik Sanatı ve Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik sanatı hakkında kuramsal altyapı oluşturmak ve tasarım alanındaki genel sorunlar hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Grafik tasarım ve uygulamalarında karşılaşılan sorunları ve çözümlerini kavratmak, bu sorunların çözümüne ilişkin gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmak.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Lester, P.M. (2006). Visual Communication with Infotrac, Images With Messages. Belmont, Thomson Higher Education. Jamieson, G.H. (2007). Visual Communication, More Than Meets the Eye. Chicago, The University of Chicago Press. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul, Metis Yayınları Williams, R., Newton, J., (2009). Visual Communication, Integrating Media, Art, And Science. Taylor and Francis. Grafik Tasarım Kuramı (2012)H. Armstrong (Mehmet Emin Uslu Çev.) İstanbul, Espas yayınları. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları, İstanbul. Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir, İstanbul, Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.
Notlar
Lester, P.M. (2006). Visual Communication with Infotrac, Images With Messages. Belmont,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olur. |
ÖÇ02 | Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurar. |
ÖÇ03 | Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçer. |
ÖÇ04 | Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yazının icadı, Mezopotamya ve Mısır Uygarlıkları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Doğu Batı kaynaklı süslemeli el yazıları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Rönesans döneminde grafik sanatlar | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Endüstri devriminin grafik sanatlara olumlu ve olumsuz etkileri | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Arts and Craft hareketi | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Genel konu tekrarı | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Art Nouveau döneminde grafik sanatlar | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 20. yüzyılın başında Avrupa sanat ve tasarımını yönlendiren modern akımların grafik sanatlara etkisi | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | De Stijl ve Bauhaus akımlarının grafik sanatlara etkisi | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yeni Tipografi | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Avrupa grafik sanatlarda Modernizm | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Amerikada modern hareket | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel konu tekrarı. | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları1 | Soru Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |