STA1813 Çağdaş Seramik Sanatında İnovatif Yaklaşımlar 1

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1813
Ad Çağdaş Seramik Sanatında İnovatif Yaklaşımlar 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere çağdaş seramik sanatı bağlamında minimalizm ve enstalasyon sanatının temel ilkelerini tanıtmak ve minimalizmin seramikte yaratıcı süreci nasıl etkileyebileceğini ve basitleştirebileceğini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. Form, mekan ve sadelik öneminin vurgulandığı bu ders kapsamında, öğrenciler seramik öğeleri çevresel ve mekansal düşüncelerle entegre eden çeşitli enstalasyon sanatı tekniklerini keşfedecekler. Dersler, uygulamalı atölye çalışmaları ve proje bazlı öğrenme yoluyla, öğrencilere kendi minimalist ve enstalasyon sanatı projelerini tasarlayıp uygulama becerileri kazandıracak ve bu etkili çağdaş sanat hareketlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlayacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere çağdaş seramik sanatı bağlamında minimalizm ve enstalasyon sanatının temel ilkelerini tanıtmak ve minimalizmin seramikte yaratıcı süreci nasıl etkileyebileceğini ve basitleştirebileceğini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. Form, mekan ve sadelik öneminin vurgulandığı bu ders kapsamında, öğrenciler seramik öğeleri çevresel ve mekansal düşüncelerle entegre eden çeşitli enstalasyon sanatı tekniklerini keşfedecekler. Dersler, uygulamalı atölye çalışmaları ve proje bazlı öğrenme yoluyla, öğrencilere kendi minimalist ve enstalasyon sanatı projelerini tasarlayıp uygulama becerileri kazandıracak ve bu etkili çağdaş sanat hareketlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlayacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere çağdaş seramik sanatı bağlamında minimalizm ve enstalasyon sanatının temel ilkelerini tanıtmak ve minimalizmin seramikte yaratıcı süreci nasıl etkileyebileceğini ve basitleştirebileceğini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. Form, mekan ve sadelik öneminin vurgulandığı bu ders kapsamında, öğrenciler seramik öğeleri çevresel ve mekansal düşüncelerle entegre eden çeşitli enstalasyon sanatı tekniklerini keşfedecekler. Dersler, uygulamalı atölye çalışmaları ve proje bazlı öğrenme yoluyla, öğrencilere kendi minimalist ve enstalasyon sanatı projelerini tasarlayıp uygulama becerileri kazandıracak ve bu etkili çağdaş sanat hareketlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlayacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere çağdaş seramik sanatı bağlamında minimalizm ve enstalasyon sanatının temel ilkelerini tanıtmak ve minimalizmin seramikte yaratıcı süreci nasıl etkileyebileceğini ve basitleştirebileceğini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. Form, mekan ve sadelik öneminin vurgulandığı bu ders kapsamında, öğrenciler seramik öğeleri çevresel ve mekansal düşüncelerle entegre eden çeşitli enstalasyon sanatı tekniklerini keşfedecekler. Dersler, uygulamalı atölye çalışmaları ve proje bazlı öğrenme yoluyla, öğrencilere kendi minimalist ve enstalasyon sanatı projelerini tasarlayıp uygulama becerileri kazandıracak ve bu etkili çağdaş sanat hareketlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlayacaktır.

Dersin İçeriği

Ders çağdaş seramik sanatında minimalizm ve enstalasyon sanatının temelini oluşturur. Ders, minimalizmin seramikteki yansımalarını, seramik sanatında basitlik ve mekân kullanımı üzerine yoğunlaşarak ele alacak. Öğrenciler, minimalist yaklaşımların tasarım süreçlerine nasıl entegre edilebileceğini öğrenirken, enstalasyon sanatının temellerini ve seramik malzemelerle nasıl büyük ölçekli sanat yapıları oluşturulabileceğini keşfedecekler. Ders sürecinde, öğrencilerin kendi minimalist ve enstalasyon projelerini tasarlamaları ve gerçekleştirmeleri için teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı atölye çalışmaları da sunulacaktır. Ayrıca, çağdaş seramik sanatçılarının eserleri üzerinden örneklerle desteklenecek ve öğrenciler, bu sanatçıların yaklaşımlarından ilham alacaklar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kalay, L. (2013). Minimalist Installations in Ceramic Art PhD Thesis. Ankara: Hacettepe University. Krauss, Rosalind E. (1985). The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths, London: The MIT Press Cambridge. Meyer, J. (2000). Minimalism. London; Phaidon Press Limited. Oliveira, N. D. Petry, M. Oxley, N. (1994). Installation Art. London; Thames&Hudson. Waal, E. D. (2003). 20th Century Ceramics. London: Thames&Hudson.

Notlar

Makaleler, Dergiler, Tezler,Videolar, vb.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Minimalizm Sanatı Anlayışının Geliştirilmesi: • Öğrenciler, minimalizm sanatının temel prensiplerini ve seramik sanatındaki uygulamalarını kavrayacaklar.
ÖÇ02 Seramik Enstalasyonlarında Uzmanlık Kazanma: • Öğrenciler, seramik enstalasyonları tasarlamayı ve uygulamayı öğrenecekler, bu süreçte mekânsal düşünme ve malzeme kullanımı becerilerini geliştirecekler.
ÖÇ03 Eleştirel Düşünce ve Yaratıcı Çözüm Üretme: • Öğrenciler, minimalizm ve enstalasyon çalışmalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecek ve yaratıcı projeler geliştirme becerilerini artıracaklar.
ÖÇ04 Çağdaş Sanatçılar ve Yaklaşımların İncelenmesi: • Öğrenciler, çağdaş seramik sanatçılarının eserlerini inceleyecek ve bu sanatçıların tekniklerinden ilham alacaklar.
ÖÇ05 Proje Bazlı Uygulama ve Sunum Becerileri: • Öğrenciler, bireysel projeler geliştirip bu projeleri profesyonel bir şekilde sunma becerilerini kazanacaklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş. Dersin tanıtımı ve genel beklentiler. Çağdaş seramik sanatının ana akımları ve temel kavramları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Minimalizm Sanatı. Minimalizmin tanımı ve tarihçesi. Seramik sanatında minimalizmin özellikleri ve uygulamaları Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Minimalist Seramik Tasarımlar. Minimalist seramik eserlerin analizi. Tasarım sürecine minimalizmi dahil etme yöntemleri Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Enstalasyon Sanatına Giriş. Enstalasyon sanatının tanımı ve evrimi. Seramik sanatında enstalasyonun önemi Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Seramik Enstalasyonları. Örnek seramik enstalasyon projelerinin incelenmesi. Kendi seramik enstalasyon fikirlerini geliştirme Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Enstalasyon için Tasarım ve Planlama. Enstalasyon projeleri için kavramsal çerçevelerin oluşturulması. Malzeme ve mekânın tasarım sürecine entegrasyonu Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Uygulamalı Enstalasyon Atölyesi. Kendi enstalasyon projeleri üzerinde çalışma. Tasarımın uygulamaya dökülmesi Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Proje Sunumu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Çağdaş Sanatçılar ve Seramik. Çağdaş sanatçıların seramik sanatındaki rolleri ve katkıları. Çağdaş yaklaşımların seramik tasarımlarına etkisi Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Minimalist ve Enstalasyon Sanatında İleri Teknikler. İleri düzey tasarım ve uygulama teknikleri. Çok katmanlı ve karmaşık enstalasyonların incelenmesi Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sanatsal İfade ve Anlam. Seramik enstalasyonlarında anlam yaratma. İzleyici ile etkileşim ve iletişim kurma yolları Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eleştirel Düşünce ve Sanat Eleştirisi. Eleştirel düşünce becerilerinin geliştirilmesi. Enstalasyon ve minimalist eserlerin eleştirilmesi Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Proje Geliştirme. Bireysel projeler üzerinde yoğun çalışma. Kavramsal ve teknik gelişim Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Proje İncelemesi ve Geri Bildirim. Akran değerlendirmesi ve öğretici geri bildirim. Projelerin revize edilmesi Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Proje Tamamlama. Projelerin son hali üzerinde çalışmalar. Final ve sunum teknikleri Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Sunumu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Prroje Sunumu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:52