Genel Bilgi
Kod | STA1814 |
Ad | Çağdaş Seramik Sanatında İnovatif Yaklaşımlar 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, seramik sanatı alanında kavramsal yaklaşımların ve performans sanatının entegrasyonunu keşfetmektir. Öğrenciler, seramikleri geleneksel sınırlarının ve tanımlarının ötesine taşıyan, fikirler, süreçler ve izleyici etkileşimi üzerine yoğunlaşan sanat formları ile uğraşmaya teşvik edileceklerdir. Ders, sanatsal kavramların seramik çalışmalarına dönüştürülmesinden, seramik parçaları tamamlayan veya bunların ayrılmaz bir parçası olan performans unsurlarını içerecek şekilde geniş bir uygulama yelpazesi kapsayacaktır. Eleştirel analiz, yaratıcı atölye çalışmaları ve işbirlikçi projeler aracılığıyla öğrenciler, kavramsal olarak yönlendirilmiş ve performansa dayalı doğada eserler yaratmayı öğreneceklerdir. Bu ders, öğrencilerin kendi benzersiz sanatsal seslerini geliştirmelerine ve geleneksel seramik sanatının sınırlarını zorlayan karmaşık projeleri gerçekleştirmelerine olanak tanıyan bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders seramik sanatında kavramsal sanat ve performans temasını işleyecektir. Ders, kavramsal sanatın temellerini ve bu sanat formunun seramikle nasıl bütünleşebileceğini ele alacak. Öğrencilere, seramik eserlerde kavramsal fikirlerin nasıl görselleştirilebileceği ve bu fikirlerin somut eserlere dönüştürülme süreçleri öğretilecek. Performans sanatı ile ilgili bölümde ise, performansın seramikle nasıl entegre edilebileceği üzerinde durulacak ve öğrenciler, canlı performanslarını seramik parçalarıyla nasıl birleştirebileceklerini deneyimleme fırsatı bulacaklar. Ders, kavramsal ve performans sanatı projeleri için gerekli olan eleştirel düşünme, kavram geliştirme ve yaratıcı ifade tekniklerini kapsamlı bir şekilde işleyerek öğrencilerin bu alandaki yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler ders sonunda kendi kavramsal ve performans projelerini tasarlayıp sunacaklar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalay, L. (2013). Minimalist Installations in Ceramic Art PhD Thesis. Ankara: Hacettepe University. Krauss, Rosalind E. (1985). The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths, London: The MIT Press Cambridge. Meyer, J. (2000). Minimalism. London; Phaidon Press Limited. Oliveira, N. D. Petry, M. Oxley, N. (1994). Installation Art. London; Thames&Hudson. Waal, E. D. (2003). 20th Century Ceramics. London: Thames&Hudson.
Notlar
Makaleler, Dergiler, Tezler,Videolar, vb.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavramsal Sanat Tekniklerinin Öğrenilmesi: kavramsal sanatın temellerini öğrenir ve bu teknikleri seramik çalışmalarına nasıl uygulayabileceğini keşfeder. |
ÖÇ02 | Performans Sanatı Uygulamaları: performans sanatı tekniklerini öğrenerek seramik malzemelerle nasıl performans sergilenebileceğini deneyimler. |
ÖÇ03 | Çok Disiplinli Sanat Pratikleri: seramik sanatını diğer disiplinlerle birleştirme yollarını araştırır ve uygular. |
ÖÇ04 | Eleştirel Düşünce ve Sanatsal Eleştiri: kavramsal ve performans sanatını eleştirel bir perspektiften değerlendirerek, sanat üzerine derinlemesine düşünme yeteneklerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Yaratıcı Proje Geliştirme ve Sunum: kendi kavramsal ve performans projelerini tasarlar, geliştirir ve etkili bir şekilde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Dersin tanıtımı ve genel beklentiler. Kavramsal Sanatın Temelleri. Kavramsal sanatın tanımı ve tarihçesi. Seramik sanatında kavramsal yaklaşımlar | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kavramsal Sanatçılar ve Eserleri. Önemli kavramsal sanatçıların çalışmalarının incelenmesi. Seramikte kavramsal sanat uygulamaları | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kavram ve Yaratım. Sanatsal kavramların oluşturulması ve bunların seramikle ifade edilmesi. Atölye çalışması: Kavramsal bir proje tasarımı | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Performans Sanatına Giriş. Performans sanatının tanımı ve seramik sanatıyla ilişkisi. Performans sanatında kullanılan temel teknikler ve yaklaşımlar | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Performans ve Seramik. Seramik malzemelerle performans sanatı yapma. Canlı performans planlama ve uygulama | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çok Disiplinli Yaklaşımlar. Performans sanatını diğer sanat formlarıyla entegre etme. Atölye çalışması: Çok disiplinli bir performans tasarımı | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kavramsal Sanat Projeleri. Kendi kavramsal sanat projelerini geliştirme. Atölye çalışması: Kavramsal eserlerin üretimi | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Proje Sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kavramsal Sanatta Derinlemesine İnceleme. Kavramsal sanatın derinlemesine analizi. Çağdaş seramik sanatında kavramsal yaklaşımlar | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Performansta İleri Teknikler. İleri düzey performans teknikleri ve uygulamalar. Atölye çalışması: İleri performans projeleri | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sanatsal İfade ve Kavramsal Derinlik. Seramik eserlerde anlam yaratma ve derinleştirme. Atölye çalışması: Anlam odaklı seramik çalışmaları | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Eleştirel Düşünce ve Yaratıcı Çözümler. Eleştirel düşünce becerilerinin geliştirilmesi. Kavramsal ve performans sanatının eleştirisi | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Proje Geliştirme ve Uygulama. Bireysel kavramsal ve performans projeleri üzerinde çalışma. Proje kavramlarının geliştirilmesi ve uygulanması | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje İncelemesi ve Geri Bildirim. Projelerin akran değerlendirmesi ve öğretmen geri bildirimleri. Projelerin revize edilmesi | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Proje Tamamlama. Projelerin son hali üzerinde çalışmalar. Final ve sunum teknikleri | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PRoje Sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |