ILEM826 Kent ve Bellek

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM826
Ad Kent ve Bellek
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; kentsel hikâyelerin farklı anlatım ortamlarındaki görünümleri bağlamında ortaya çıkan kent-bellek ilişkisini incelemektir.

Dersin İçeriği

Kent, bellek ve kent-bellek ilişkisiyle ortaya çıkan kent anlatıları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kent anlatıları, tarihsel olarak ilk modernizm örneklerinden başlayarak güncel örnekleri de içine alarak, sosyal medya ortamı da dâhil olmak üzere yeni anlatı platformları üzerinden irdelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Aranmaz.

Kaynaklar

Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Mumford, L. (2007). Tarih Boyunca Kent. Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği. Çevirenler: Gürol Koca & Tamer Tosun, 1.Basım Ayrıntı Yayınevi.

Notlar

Öztürk, M. (Ed.) (2008). Sinematografik Kentler: Mekânlar, Hatıralar, Arzular. İstanbul: Agora Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentleri biçimlendiren sosyal çevreyi tanımak
ÖÇ02 Güncel kent değişme süreçlerini analiz edebilmek
ÖÇ03 Kent ve bellek kavramları arasında bağ kurabilmek
ÖÇ04 Kent kültürünü anlatılar bağlamında tartışmak
ÖÇ05 Kentsel temaların anlatıya dönüşümünü saptayabilmek
ÖÇ06 Kentsel-kültürel olguları bellek bağlamında analiz edebilmek
ÖÇ07 Belleğin kentsel kültür içinde oluşumunu yorumlayabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 3
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 4
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir.
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, içeriği, dersin işleyişi ve yükümlülükleri İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kavramsal olarak kent kuramları İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kent ve tarih İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kent ve sosyal çevre İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Anlatılar İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kentsel anlatılar İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Bellek İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Kent ve bellek İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kent belleğinin oluşumu İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kent belleğinden örnekler İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kent belleğinin anlatıya dönüşümü İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kent anlatılarından örnekler İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Çeşitli mecralardaki kent anlatıları İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Sosyal medyada kent anlatıları İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:33