UAI102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR.
Kod UAI102
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İSMAİL ÜLGER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. İSMAİL ÜLGER (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiyenin doğuşu, çağdaşlaşma süreci ve gelişiminin öğretilmesini esas alan , Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemine yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip ;çağdaş değerlere bağlı demokrasiyi özümsemiş bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi (Atatürk İnkılâpları,I/2), Y.Ö.K. Yayınları, Ankara, 1989 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II (Atatürkçülük), Y.Ö.K. Yayınları, Ankara, 1986 Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ,II, Ankara 2002 Komisyon, Atatürk Araştırma Merkezi “Atatürkçü Düşünce El Kitabı” 1995 Ahmet Bekir Palazoğlu “Atatürk İlkeleri” THK Yayınları 1998 Abdurrahman Çaycı “Gazi Mustafa Kemal Atatürk” Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları 2002

Notlar

M. Kemal ATATÜRK, Nutuk (1919-1927), Zeynep KORKMAZ, Ankara, 2007 ATATÜRKÇÜLÜK 1-2-3, MEB Yayınları, Ankara, 1998 Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I–II-III, Ankara, 1989 Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 Refik Turan, M Safran vd Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Z. Güner, Orhan Kabataş, Milli Mücadele Dönemi Beyannameleri ve Basını Ankara, 1990, Tarihi süreçleri içeren konulu belgesellerden ayarlanma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi, temel ilkeleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeler hakkında bilgiye sahip olur.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin tarihi gelişimi süreci kavrar.
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası ilişkilerdeki temel yaklaşımını kavrar.
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur
ÖÇ07 Türkiye'nin ekonomik gelişim sürecini kavrar.
ÖÇ08 Uluslararası krizlerin nedenleri , etkilerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekonomik işlemleri analiz eder.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birlikte çalışmaya yatkın olur. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik değerlerini gözetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Stratejisi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Siyasal Alanda İnkılaplar Başvuru eserlerinden yönetim şekilleri hakkında okumalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Partilerle ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Hukuk Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaklardan Anayasaların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan harf inkılabı konusunu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ekonomik Alanda İnkılaplar İzmir iktisat kongresini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan sosyal yardım kurumları hakkında bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) Ders başvuru kaynağından dış politik ilkelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II Barışı koruma amaçlı paktlarla ilgili araştırma yapma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Konuyla ilgili kısımların özgün yanların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık İlgili kaynaktan okuma ,alıntılama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaktan ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye'nin Jeopolitik durumu Jeopolitik kavramıyla ilgili teorileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 10:27