Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
Kod | MV-104 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresini edindirmektir.
Dersin İçeriği
İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim , Yazılı İletişim,Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim, Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim, Bilgi ve İletişim işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1.Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.
Notlar
farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim süreci ögelerini düzenler. |
ÖÇ02 | İletişimi engelleyen problemleri tanır. |
ÖÇ03 | Eğitimin temelde bir iletişim etkinliği olduğunu açıklar. |
ÖÇ04 | Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim ilkelerini tanır. |
ÖÇ05 | Etkili iletişim önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenme öğretme süreci açısından bazı iletişim modellerini tasarlar. |
ÖÇ07 | iletişim yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ08 | iletişim araçlarını açıklar. |
ÖÇ09 | İletişim modellerini açıklar. |
ÖÇ10 | İkna ve empati kavramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, iletişim süreci ve öneminin açıklanması | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sözlü İletişim kurmak | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tek yönlü ve iki yönlü iletişim , iletişim türlerinin açıklanması | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yazılı İletişim kurmak | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İletişimin psikolojik işlevlerinin incelenmesi | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Sözsüz iletişim ve beden dili | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözsüz İletişim kurmak | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Örgütsel iletişim, kurum içi yazılar ve genel amaçlı yazıların açıklanması | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örgütsel iletişimin incelenmesi | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Örgüt dışı iletişim kurmak | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İletişimin yapıcı ve bozucu engellerinin incelenmesi | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |