MV-104 İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MV-104
Ad İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresini edindirmektir.

Dersin İçeriği

İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim , Yazılı İletişim,Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim, Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim, Bilgi ve İletişim işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1.Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.

Notlar

farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim süreci ögelerini açıklar.
ÖÇ02 İletişimi engelleyen problemleri açıklar.
ÖÇ03 Eğitimin temelde bir iletişim etkinliği olduğunu açıklar.
ÖÇ04 Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim ilkelerini açıklar.
ÖÇ05 Etkili iletişim önemini açıklar.
ÖÇ06 Öğrenme öğretme süreci açısından bazı iletişim modellerini tasarlar.
ÖÇ07 iletişim yöntemlerini açıklar.
ÖÇ08 iletişim araçlarını açıklar.
ÖÇ09 İletişim modellerini açıklar.
ÖÇ10 İkna ve empati kavramlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekonomik işlemleri analiz eder. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birlikte çalışmaya yatkın olur. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik değerlerini gözetir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin tanımı, iletişim süreci ve öneminin açıklanması Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sözlü İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tek yönlü ve iki yönlü iletişim , iletişim türlerinin açıklanması Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Yazılı İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İletişimin psikolojik işlevlerinin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
7 Sözsüz iletişim ve beden dili Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sözsüz İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
10 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Örgütsel iletişim, kurum içi yazılar ve genel amaçlı yazıların açıklanması Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Örgütsel iletişimin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Örgüt dışı iletişim kurmak Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 İletişimin yapıcı ve bozucu engellerinin incelenmesi Ders kitabı, makaleler, dergiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:50