Genel Bilgi
Kod | MV-104 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresini edindirmektir.
Dersin İçeriği
İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim , Yazılı İletişim,Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim, Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim, Bilgi ve İletişim işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.
Notlar
farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim süreci ögelerini açıklar. |
ÖÇ02 | İletişimi engelleyen problemleri açıklar. |
ÖÇ03 | Eğitimin temelde bir iletişim etkinliği olduğunu açıklar. |
ÖÇ04 | Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim ilkelerini açıklar. |
ÖÇ05 | Etkili iletişim önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenme öğretme süreci açısından bazı iletişim modellerini tasarlar. |
ÖÇ07 | iletişim yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ08 | iletişim araçlarını açıklar. |
ÖÇ09 | İletişim modellerini açıklar. |
ÖÇ10 | İkna ve empati kavramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, iletişim süreci ve öneminin açıklanması | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sözlü İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tek yönlü ve iki yönlü iletişim , iletişim türlerinin açıklanması | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Yazılı İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İletişimin psikolojik işlevlerinin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
7 | Sözsüz iletişim ve beden dili | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözsüz İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
10 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Örgütsel iletişim, kurum içi yazılar ve genel amaçlı yazıların açıklanması | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Örgütsel iletişimin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örgüt dışı iletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | İletişimin yapıcı ve bozucu engellerinin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |