Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
Kod | MV148 |
Ad | Davranışsal Ekonomi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ORHAN CENGİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ORHAN CENGİZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, psikolojik ve sosyolojik faktörlerin ekonomik karar almadaki önemini ve rolünü açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Davranışsal iktisadın konusu ve kapsamı; davranışsal iktisadın metodolojisi; davranış motifleri olarak adalet, karşılıklılık, değerler, tercihler, seçimler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Davranışsal İktisat ve Davranışsal İktisadın Uygulamaları (Hannu Vartiainen ve Peter Diamond, 2016, NOBEL YAYINCILIK).
Notlar
Davranışsal Politik İktisat (Coşkun Can Aktan, 2020, LİTERATÜRK ACADEMIA).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Davranışsal iktisadın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Davranışsal iktisadın ortaya çıkış sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | İktisadi birimlerin kararlarında bilişsel ve duyusal faktörlerin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Davranışsal iktisat çerçevesinde iktisat politikalarının yapısını kavrar. |
ÖÇ05 | İktisat ile psikolojinin deneysel araçlarını karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Belirsizlik koşullarında karar verme durumlarının farklı boyutlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Risk koşullarında karar verme durumlarının farklı boyutlarını açıklar. |
ÖÇ08 | İktisattaki neden-sonuç ilişkisini psikolojik faktörler çerçevesinde açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranışsal iktisadın temelleri ve iktisat - psikoloji etkileşimi,Davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Davranışsal iktisadın metodolojisi ve deneysel iktisat | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Değerler, Tercihler ve Seçimler: Rasyonalite ve fayda/ Geleneksel model ve davranışsal iktisat yaklaşımı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Geleneksel model ve irrasyonalitenin kaynakları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Beklenti teorisi ve kayıptan kaçınma | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Zaman Tercihleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dönemler arası tercihler I | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dönemler arası tercihler II | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Davranışsal Oyun Teorisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Sosyal tercihleri etkileyen faktörler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Davranışsal iktisat ve risk | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Davranışsal iktisat ve etik | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Davranışsal iktisadın geleceği | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |