Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
Kod | MV-248 |
Ad | Türkiye Ekonomisi ve Avrupa Birliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri izleyebilmek, Avrupa Birliği (AB) ve kurumlarını kavramak
Dersin İçeriği
Türkiye'nin temel ekonomik göstergeleri, dış ticaretin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi, Avrupa Birliği, Türkiye-AB ilişkileri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Resul TELLİ. Türkiye Ekonomisi ve AB Ders Kitabı. 2016
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri analiz eder. |
ÖÇ02 | Türkiye ekonomisinin sektörel analizini yapar. |
ÖÇ03 | Türkiye’de dış ticaretinin genel yapısına ilişkin temel bilgileri sıralar. |
ÖÇ04 | Avrupa Birliğinin tarihçesini sıralar. |
ÖÇ05 | AB ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri analiz eder. |
ÖÇ06 | AB kurumlarının yapısını tanımlar. |
ÖÇ07 | Türkiye ve AB ilişkilerinin ekonomik yönlerini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Türkiye ile AB ülkeleri arasındaki dış ticaretin önemini kavrar. |
ÖÇ09 | AB ile Türkiye'yi iktisadi-sosyal ve kültürel açıdan analiz eder. |
ÖÇ10 | Türkiye'nin AB üyelik sürecinde atılması gereken iktisadi adımları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı-İçeriği-Öğrenme Kazanımları ve Program Çıktıları ile İlişkisi Hakkında Bilgilendirme/Türkiye Ekonomisinin Genel Yapısı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye Ekonomisinin Sosyo Ekonomik Göstergeleri | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Büyüme Hızı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiye Ekonomisinin Sektörel Analizi | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sanayi Sektörü | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tarım Sektörü | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkiye'nin Dış Ticaretinin Genel Yapısı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa Birliği | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | AB nin Tarihi Gelişimi | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Avrupa Birliği Genişleme Süreci | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Avrupa Birliği Kurumları ve Birliğin Kurumsal Yapısı | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye AB İlişkileri | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Türkiye AB İlişkilerinin Sosyal ve Ekonomik Boyutları ve Gümrük Birliği | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |