Genel Bilgi
Kod | FEL733 |
Ad | Güncel Problemler ve Felsefe |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Amacı / Hedefi
Güncel problemlere felsefi bir bakış açısı kazandırmak.
Dersin İçeriği
Felsefi bakışla güncel sorunları değerlendirebilme.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çağdaş Felsefede Farklılık Tartışmaları, Kasım Küçükalp, Emin Yayınları Çağdaş Flozoflarla Söyleşiler, Paradigma Yayınları
Notlar
Ioanna Kuçuradi, İnsan ve değerleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefi bakışla güncel sorunlar hakkında yorum yapabilme |
ÖÇ02 | Tarihe ve topluma yönelik felsefi bir bakış kazanmak |
ÖÇ03 | sanattan ahlaka ve siyasete felsefi bir bakış açısı kazandırmak |
ÖÇ04 | Çevre ile ilgili problemlere felsefi bir bakış açısı kazandırmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel çerçevesi | ilgili konu okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Küreselleşme ve felsefe | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ekoloji ve Felsefe | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Felsefede Hayvan Sorunu | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | etik problemler | İlgili konulara yönelik okuma yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Kültür problemleri | İlgili konulara yönelik okuma yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Çocuklar için felsefe | ilgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | ara sınav | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Feminizm ve Felsefe | ilgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Göç, mültecilik ve felsefe | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kuir ve Felsefe | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Irkçılık ve felsefe | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sanatın sorunlarına felsefeyle bakmak | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sinema ve felsefe | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İnsan ve Evren | İlgili konulara yönelik okumalar yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı devam | İlgili konu okunacak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |