Genel Bilgi
Kod | FEL732 |
Ad | Felsefe ve Edebiyat II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2013
Notlar
Şiire Felsefeyle Yönelmek, Mustafa Günay Sanata Felsefeyle Bakmak, İoanna Kuçuradi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar |
ÖÇ02 | Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder |
ÖÇ03 | Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar |
ÖÇ04 | Edebiyatta etik problemleri kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Edebiyata felsefeyle bakmak | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Edebiyat ve hermeneutik: edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Varoluşçuluk ve edebiyat | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Romanlarda felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Romanlarda etik temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Romanlarda kahramanlar/özne | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tiyatroda felsefi tema ve problemler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | öykülerde insan | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Şiir ve felsefe | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Şiirde felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Şiirde anlam | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanakları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | eski konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | final 1 | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final 2 | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |