FEL1722 Bilim Felsefesi ve Hermeneutik II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL1722
Ad Bilim Felsefesi ve Hermeneutik II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyal bilimlerin epistemolojik, ontolojik ve metodolojik problemlerine yönelik tarihselci(hermeneutik) vb. yaklaşımlar arasındaki farklılıkları inceler ve karşılaştırır. Hermeneutik düşünce geleneğinde bilime ve bilimselliğe yönelik anlayışları çözümler ve değerlendirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler sosyal bilimlerin problemlerini ele alacaklardır

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Hermeneutik (Yorumbilgisi) Üzerine Yazılar, Der-Çev. Doğan Özlem, İnkılap Kitabevi. Hermeneutik ve Tin Bilimleri, W. Dilthey, Çev. Doğan Özlm, Paradigma Yy. İki Kültürü Aşmak, Ed. Richard E. Lee, Immanuel Wallerstein, Çev.Aysun Babacan, Metis yy, 2007. Hermeneutik ve Tin Bilimleri, W. Dilthey, Çev. Doğan Özlm, Paradigma Yy.

Notlar

Sonsuz Düşünce,Alain Baidou, Çev. Işık Ergüden –Tuncay Birkan, Metis yy, 2006. Avrupa Evrenselciliğ-Gücün Retoriği, Immanuel Wallerstein, Çev. Aziz Ufuk Kılıç, bgst yy, 2010. Tarihsel Kapitalizm, Immanuel Wallerstein, Çev. Necmiye Alpay, Metis yy, 2006. H. G. Gadamer, Hakikat ve Yöntem, Paradigma Yayınları, 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihselliğin ortaya çıkışında çeşitli filozofların görüşlerini göz önünde bulundurur
ÖÇ02 Sosyal bilimlerde hakikat sorununu tartışır
ÖÇ03 Kültür ve bilim ilişkisini kavrar
ÖÇ04 Türkiye´de hermeneutik´in konumunu analiz eder
ÖÇ05 Dilthey'ın metinlerini çözümler
ÖÇ06 Gademer'in metinlerini çözümler
ÖÇ07 Felsefe ve bilimde hakikat ilişkisini kavrar
ÖÇ08 Felsefe ve bilimde evrenselcilik ve nesnellik tartışmasını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Dersin tüm konuları incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hermeneutiğin Doğuşu/Dilthey Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hermeneutik/ Gadamer Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tin Bilimleri Kuramı/G. Misch Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dilthey´da Teroik bilme ve pratik yaşama kesinliği bağıntısı/M. Riedel Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gadamer´in hermeneutiği üzerine Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal bilimlerde hakikat sorunu Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hakikat Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bilimsel evrenselcilik/I. Wallerstesin Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Felsefe ve hakikat/A. Badiou Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kültür ve Bilim ilişkisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tarihselcilik ve tarih bilinci Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gadamer´in Hakikat ve Yöntem anlayışına yönelik tartışmalar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye´de hermeneutik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 11 11
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:08