MATZ211 Analiz III

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ211
Ad Analiz III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin çok değişkenli fonksiyon kavramını tanımlaması ve çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev konularını uygulayabilmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, çok değişkenli fonksiyonlar ve R uzayının topolojisi ele alınmaktadır. Limit ve süreklilik kavramları çok değişkenli fonksiyonlar bağlamında incelenecek, fonksiyon dizileri ve serileri tanıtılacaktır. Türev kavramının yanı sıra yönlü türev ve kısmi türev konuları işlenecek, kısmi türevin geometrik yorumu üzerinde durulacaktır. Ayrıca, yüksek mertebeden türevler ve zincir kuralı gibi türevle ilgili ileri düzey konular da ders kapsamında ele alınarak öğrencilerin analiz becerileri geliştirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Balcı, M. ( 2021). Analiz II. Palme yayıncılık Prof. Dr. Ahmet A. KARADENİZ Yüksek Matematik. Cilt 1, 2. 4. Baskı, 1985. Prof Dr. Mustafa BAYRAKTAR Analize giriş I, II. 2. Baskı, 2008. Doç. Dr. Ahmet TEKCAN, İleri Analiz. DORA 2010.

Notlar

Bağcı, M. N. (2021). Çok değişkenli fonksiyonlar ve yaklaşım problemleri (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü). YİTMEZ, B. G., YILMAZ, S., & DİNÇER, B. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Çok Değişkenli Fonksiyonların Limiti ve Sürekliliği Konusundaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 611-637. Balcı M. (1997),Çözümlü Matematik Analiz Problemleri 2, Cilt 2.Ankara: Balcı Yayınları Berkey ,D. (1998),Calculus, second edition, Boston University. Ders notu / Lecture note Hacısalihoğlu, H.H., Balcı, M. (2000).Temel ve Genel Matematik, cilt 3. Mirsolav, L., Vector Calculus, (2007). Özdeğer, A., Özdeğer, N.(1996), Çözümlü Yüksek Matematik Problemleri, cilt II


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çok değişkenli fonksiyonları ve özellikleri tanımlar
ÖÇ02 R'nin topolojisi ve ihtiva eden kavramları açıklar.
ÖÇ03 Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını tanımlar.
ÖÇ04 Fonksiyon dizi ve serileri kavramlarına yönelik işlem becerilerine problemlere uygular
ÖÇ05 Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türevi, geometrik yorumunu yönlü türevi açıklar
ÖÇ06 Çok değişkenli fonksiyonların yüksek mertebeden türevlerini ve zincir kuralını açıklar.
ÖÇ07 Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ08 Çok değişkenli fonksiyonların geometrik yorumunu sorgular.
ÖÇ09 Çok değişkenli fonksiyonlarda yönlü türevin özelliklerini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çok değişkenli fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Çok değişkenli fonksiyonların grafiklerinin çizimleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 R'nin topolojisi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Çok değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Türev, çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türevin geometrik yorumu İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yönlü türev kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Yüksek mertebeden türevler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Zincir kuralı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Fonksiyon dizileri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Fonksiyon serileri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Genel tekrar ve soru çözümü-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Genel tekrar ve soru çözümü-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:50