MATZ212 Lineer Cebir II

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ212
Ad Lineer Cebir II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Emrah KORKMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Emrah KORKMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin lineer cebirin temellerini oluşturan ders içeriğindeki konuların temel kavram ve teoremlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, teorik bilgilerini pratik problemlere uygulayarak, lineer cebirin çeşitli bilimsel alanlardaki önemini keşfedeceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, vektör uzayları ve alt uzaylar, lineer bağımsızlık ve lineer kombinasyonlar gibi temel lineer cebir kavramları ele alınmaktadır. Germe, baz ve boyut konuları detaylandırılarak, vektör uzaylarının yapısı ve özellikleri incelenecektir. Lineer dönüşümler, bu dönüşümlerin çekirdeği ve görüntüsü, izomorfizm kavramı ile öz-değerler ve öz-vektörler tanıtılacaktır. Karakteristik polinomlar, matrislerin köşegenleştirilmesi, iç çarpım uzayları, vektörlerin ortogonalliği, ortonormal vektör ve Gram-Schmidt yöntemi gibi konular da ders kapsamında işlenmektedir

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok.

Kaynaklar

1-) Anton, H., & Rorres, C. (2010). Elementary Linear Algebra: Applications Version. John Wiley & Sons. 2-) Lang, S. (1987). Linear Algebra. Springer. 3-) Hoffman, K. M., & Kunze, R. A. (1971). Linear Algebra. Prentice Hall. YARDIMCI KİTAPLAR: 1-) Kolman, B., & Hill, D. R. (1996). Introductory Linear Algebra with Applications. Prentice Hall. 2-) Koç, C. (1995). Basic Linear Algebra. Matematik Vakfı.

Notlar

ilgili dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vektör uzayları ve alt uzayların temel özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 Lineer bağımsızlık, lineer kombinasyon ve germe kavramlarını anlar ve uygular.
ÖÇ03 Bir vektör uzayının bazını ve boyutunu belirleyebilir.
ÖÇ04 Lineer dönüşümleri tanır, bir lineer dönüşümün çekirdek ve görüntü uzaylarını belirleyebilir.
ÖÇ05 İzomorfizm kavramını öğrenerek vektör uzayları arasındaki yapısal benzerlikleri değerlendirir.
ÖÇ06 Öz-değerler ve öz-vektörleri hesaplar, karakteristik polinomu kullanarak matrislerin köşegenleştirilmesini gerçekleştirir.
ÖÇ07 İç çarpım uzaylarında vektörlerin ortogonalliğini inceler, ortonormal baz oluşturabilir.
ÖÇ08 Gram-Schmidt yöntemiyle bir vektör kümesini ortonormal hale getirebilir.
ÖÇ09 Lineer cebirin teorik temellerini pratik problemlerde uygular.
ÖÇ10 Kazandığı bilgilerle lineer cebirin diğer bilim alanlarındaki önemini keşfeder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Vektör uzayı tanımı ve özelikleri. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Alt vektör uzayları. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Lineer bağımsızlık ve geren. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Baz ve boyut kavramı. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Koordinatlar, baz değişimi ve direkt toplamlar. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Satır Uzayı, Sütun Uzayı ve Sıfır Uzayı. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım
7 Rank, Sıfırlık ve Temel Matris Uzayları. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Lineer dönüşümler ve özellikleri. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Görüntü ve çekirdek uzayları, izomorfizmler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Lineer dönüşümler için matrisler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Öz değerler ve Öz vektörler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Köşegenleştirme. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 İç Çarpım Uzayları. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Norm, Ortogonallik ve Gram-Schmidt Yöntemi. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 8 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.02.2025 06:15