MATS202 Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS202
Ad Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin matematik öğretimi yaparken kullanacakları etkinlikleri geliştirme becerilerini geliştirmektir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi ele alınmaktadır. Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri incelenerek, etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar vurgulanacaktır. Ders kapsamında, örnek etkinliklerin değerlendirilmesi, etkinlik geliştirme aşamaları ve etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

mevcut değil

Kaynaklar

Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (2020, Ed.). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Notlar

Bolat, Y. İ., & Gülcü, A. (2022). Stem Temelli Matematik Uygulamaları. Efe Akademi Yayınları. Bilgili, S., & Çiltaş, A. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliği Oluşturma Süreçleri ve Öğretim Deneyimlerine Yansımaları. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(34), 559-585. MEMİŞ, T., BOZKURT, A., ÖZMANTAR, M. F., AĞAÇ, G., & GÜZEL, M. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Etkinliklere Yönelik Algılarında Oluşan Değişikliklerin İncelenmesi. Tamer KUTLUCA, Ph. D. Mehmet Necati CIZRELIOGULLARI, Ph. D., 714.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir.
ÖÇ02 Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir.
ÖÇ03 Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir.
ÖÇ04 Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir
ÖÇ05 Örnek etkinlikleri değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
2 Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
3 Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
4 Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Örnek etkinlikleri değerlendirme-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Örnek etkinlikleri değerlendirme-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
7 Etkinlik hazırlama-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etkinlik hazırlama-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
10 Etkinlik hazırlama ve uygulama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-4 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Peformans değerlendirme Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 08:19