MATZ403 Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ403
Ad Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarına matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı ile ilgili anlayış kazandırmak ve bu kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmalarına yardım etmek, öğrencilerin kavram yanılgılarını ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri hakkında ilgili alan yazından araştırma yapmalarını sağlayarak bu konuda çözüm önerileri geliştirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Matematikse hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanilgilari Ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA Yayınevi. Ertekin, E. ve Bütüner, S. (2023). Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler. Ankara. Vizetek Yayınevi.

Notlar

NCTM, (2000). The standards 2000 project. Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Atkin, J. M., Black, P., Coffey, J. (2001). Classroom Assessment and the National Science Education Standards, Washington, DC: National Academies Press.Burke, K. (1999). How to Authentic Learning (3rd Ed). Arlington Heights, İllinois: Skyligth Professional Development. Ons Elawer, Corna.McMillan, (2004). Classroom Assessment Principles and Practice for Effective Instruction, Boston: Pearson Education. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı kavramları arasındaki farkları ayırt eder
ÖÇ03 Ortaokul matematik konulaındandaki yaygın kavram yanılgılarını açıklar
ÖÇ04 Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri karşılaştıır
ÖÇ05 Öğrenci özelliklerine göre oluşabilecek kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir
ÖÇ06 Konu alanına göre oluşabilecek kavram yanılgılarını gidermeye yönelik çözüm modeli tasarlar
ÖÇ07 Ortaokul öğrencilerinin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarını analiz eder
ÖÇ08 Ortaokul matematik konularındaki yaygın kavram yanılgı türlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders materyallerinin tanıtımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Matematiksel Hata/Zorluk/Kavram Yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kesirler konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Tam sayılar konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
6 Oran-orantı konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 Olasılık konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Denklemler konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
10 Üslü ve köklü sayılar konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
11 Açılar konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 Düzgün şekiller konusundaki kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Uygulama örnekleri: Sayılar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Uygulama örnekleri: Ölçme İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Uygulama örnekleri: Cebir İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 07:39