Genel Bilgi
Kod | BLS414 |
Ad | Biyoetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı etik kural ve değerlerini öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu derste etiğin tanımı, kuralları, meslek etiği ve etik toplum ilişkisi incelenecektir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MESLEK ETİĞİ VE İLKELERİ Ankara 2015
Notlar
MESLEK ETİĞİ VE İLKELERİ Ankara 2015
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik kavramını kavrar |
ÖÇ02 | Etik Kuralları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Etik Sistemleri öğrenir |
ÖÇ04 | Etik Toplum ilişkisini açıklar |
ÖÇ05 | Kişisel etik hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Etik Değerlere Uygun Davranışları kavrar |
ÖÇ07 | Etik Değerlere Uymayan Davranışları öğrenir |
ÖÇ08 | Etik Sorgulama hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Toplumsal yozlaşma hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ10 | Mesleki Etiği hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik Kavramları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik Kuralları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etik Sistemleri | kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etik Toplum ilişkisi | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kişisel Etik | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Etik Değerlere Uygun Davranışlar | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Etik Değerlere Uymayan Davranışlar | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Etik sorgulama | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toplumsal Yozlaşma | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mesleki Etik | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş Hayatında Etik İlkeler | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Farklı Mesleklerde Etik İlkeler | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ahlaki Gelişim Süreci | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |