Genel Bilgi
Kod | BLS416 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere 6331 sayılı İşsağlığıve Güvenliği Kanununu tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Sektörel risk etkenleri (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal), İlkyardım İş güvenliği kontrolleri, Tarım, ormancılık sektöründeki kurallar işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
İSG DERS VE TEST KİTABI Muhammed Nurullah Acar
Notlar
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HAKAN ERDOĞAN kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrenci işgüvenliği mevzuatınıkavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenci 6331 sayılı İşSağlığıve Güvenliği (İSG) Kanunu kavrar. |
ÖÇ03 | Farklı işkollarında İSG önlemlerikonularını tanır. |
ÖÇ04 | İlkyardım konusunu kavrar |
ÖÇ05 | Ofisçalışmalarında İSG konusunu kavrar. |
ÖÇ06 | İSG de tehlike ve Risk'in ne anlama geldiğini öğrenir. |
ÖÇ07 | İSG de ilk yardım olaylarını öğrenir. |
ÖÇ08 | çalışma ortamlarına bağlı olarak koruyucu donanım malzemelerinin ne olduğunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sektörel risk etkenleri (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal) | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlkyardım | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşgüvenliğikontrolleri | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tarım, ormancılıkve hayvancılıkta İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İnşaat işyerlerinde İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşyeri bina ve eklentilerinde ve ofisçalışmalarında İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Maden işyerlerinde ve kapalıalanda çalışmalarda İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bakım onarım işyerlerinde İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Ekranlıaraçlarda çalışanlarda ve elektrikle çalışmalarda İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Havalandırma iklimlendirme ilkeleri | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Yüksekte çalışmalarda İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Motorlu araçlarda ve kaynakişlerinde İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Basınçlı kaplarda çalışmalarda İSG | İlgiliyönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Basınçlıkaplarda çalışmalarda-2 İSG | ilgili yönetmelik okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |