ÖH1800 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
ÖZEL HUKUK (DR)
Kod ÖH1800
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER KORKUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖMER KORKUT (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez Çalışması dersi, doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmelerini ve bağımsız akademik çalışmalar yürütmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenciler, belirledikleri tez konuları üzerinde çalışarak literatür taraması yapar, uygun araştırma yöntemlerini uygular, akademik yazım süreçlerini öğrenir ve tezlerini bilimsel standartlara uygun şekilde hazırlar.

Dersin İçeriği

1. Tez Konusunun Belirlenmesi ve Araştırma Sorularının Oluşturulması, 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Hukuki Metodoloji, 3. Literatür Taraması ve Kaynak Yönetimi, 4. Tezin Yapısı ve Akademik Yazım Kuralları, 5. Araştırma Bulgularının Değerlendirilmesi ve Tartışılması, 6. Tez Taslağının Hazırlanması ve Akademik Danışmanlık, 7. Tez Savunması ve Akademik Yayın Süreci

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Odman, A., Sütçü, S. S., Kaya, O, Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır Makale ve Tez Yazımında Yöntem, Ankara 2022.

Notlar

Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konu hakkında derinlemesine araştırma yapar.
ÖÇ02 Literatür taraması yapar ve ilgili kaynaklara ulaşır.
ÖÇ03 Kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve farklı görüşler ile bulguları karşılaştırarak daha derinlemesine bir analiz yapar.
ÖÇ04 Özgün ve araştırılabilir bir araştırma sorusu belirler ve bu soruya dayalı bir hipotez geliştirir.
ÖÇ05 Bir tez çalışmasının yapısını ve bölümlerini doğru şekilde planlayarak, mantıklı bir akışla kaleme alır.
ÖÇ06 Tez çalışması sürecini planlayarak zamanını etkin bir şekilde yönetir.
ÖÇ07 Akademik yazımda etik kurallara uyarak kaynaklara doğru atıfta bulunur.
ÖÇ08 Tezini belirlenen süre zarfında etkili, anlaşılır ve ikna edici şekilde sunar.
ÖÇ09 Çalışmasıyla literatüre anlamlı bir katkı sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk ve alt disiplinlerindeki temel kavramları, kurumları ve hukuk metodolojisini açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanındaki kuramları ve güncel gelişmeleri analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki kavramlar, kurallar ve ilkeleri mukayeseli hukuk perspektifinde açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki reformlara ve yeni düzenlemelere ilişkin değerlendirmeler yaparak öneriler geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hukuki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı hukuk sistemleri ve uygulamaları arasında mukayeseli analizler yapar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki konulara ilişkin özgün akademik çalışmalar ve bilimsel katkılar sunar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla inceler ve hukuki argümanları değerlendirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mevcut hukuk kurallarını eleştirerek alternatif çözüm önerileri sunar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuki meseleleri mevcut olan ve olması gereken hukuk bağlamında değerlendirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özel hukuk alanında bilimsel projeler geliştirir ve akademik yayınlar üretir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak günceller. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hukuki normların tarihsel gelişimini ve güncel değişiklikleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hukuki argümanlarını akademik düzeyde, Türkçe ve İngilizce olarak etkili şekilde sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri uzman hukukçular ile paylaşır ve akademik tartışmalara katkı sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki karar süreçlerinde etik ilkeleri gözetir ve adil çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki uyuşmazlıkların çözümünde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynak Araştırması - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Kaynak Araştırması - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Kaynak Araştırması - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez yazımına başlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Tez konusuna yönelik çalışma - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Tez konusuna yönelik çalışma - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tez konusuna yönelik çalışma - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Tez konusuna yönelik çalışma - 4 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tez konusuna yönelik çalışma - 5 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tez konusuna yönelik çalışma - 6 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 22 308
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 300 300
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 08:58