Genel Bilgi
Kod | ÖH1800 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖMER KORKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman, A., Sütçü, S. S., Kaya, O, Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır Makale ve Tez Yazımında Yöntem, Ankara 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar |
ÖÇ02 | Konuyu tanımlayarak içeriğini belirler |
ÖÇ03 | Konunun nedenlerini yorumlar |
ÖÇ04 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ05 | Çalışmayı tez formatında sunar |
ÖÇ06 | Sonuçları sınıflandırır ve sonuçları tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında ve özel hukukun alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk uygulamasına ilişkin çözüm önerileri geliştirme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanından ve özel hukukun alt disiplinlerinden edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirme ve kullanma | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde işlevsel etkileşim kurma | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası projelerde yer alma ve/veya yeni projeler geliştirme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün düşünce ve araştırma üreterek sonuçlarını akademik bir dilde sözlü ve yazılı olarak uzmanlık düzeyindeki İngilizce ile ifade etme | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirme inceleme ve kullanma | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunma | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe veya İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma. | 4 |
PÖÇ20 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kişilerin hukuki muhakeme yeteneğini geliştirme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynak Araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak Araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynak Araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez yazımına başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tez konusuna yönelik çalışma - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tez konusuna yönelik çalışma - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tez konusuna yönelik çalışma - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez konusuna yönelik çalışma - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tez konusuna yönelik çalışma - 5 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez konusuna yönelik çalışma - 6 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 300 | 300 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |