Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
ÖZEL HUKUK (DR) | |
Kod | ÖH1800 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖMER KORKUT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖMER KORKUT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez Çalışması dersi, doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmelerini ve bağımsız akademik çalışmalar yürütmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenciler, belirledikleri tez konuları üzerinde çalışarak literatür taraması yapar, uygun araştırma yöntemlerini uygular, akademik yazım süreçlerini öğrenir ve tezlerini bilimsel standartlara uygun şekilde hazırlar.
Dersin İçeriği
1. Tez Konusunun Belirlenmesi ve Araştırma Sorularının Oluşturulması, 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Hukuki Metodoloji, 3. Literatür Taraması ve Kaynak Yönetimi, 4. Tezin Yapısı ve Akademik Yazım Kuralları, 5. Araştırma Bulgularının Değerlendirilmesi ve Tartışılması, 6. Tez Taslağının Hazırlanması ve Akademik Danışmanlık, 7. Tez Savunması ve Akademik Yayın Süreci
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman, A., Sütçü, S. S., Kaya, O, Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır Makale ve Tez Yazımında Yöntem, Ankara 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konu hakkında derinlemesine araştırma yapar. |
ÖÇ02 | Literatür taraması yapar ve ilgili kaynaklara ulaşır. |
ÖÇ03 | Kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve farklı görüşler ile bulguları karşılaştırarak daha derinlemesine bir analiz yapar. |
ÖÇ04 | Özgün ve araştırılabilir bir araştırma sorusu belirler ve bu soruya dayalı bir hipotez geliştirir. |
ÖÇ05 | Bir tez çalışmasının yapısını ve bölümlerini doğru şekilde planlayarak, mantıklı bir akışla kaleme alır. |
ÖÇ06 | Tez çalışması sürecini planlayarak zamanını etkin bir şekilde yönetir. |
ÖÇ07 | Akademik yazımda etik kurallara uyarak kaynaklara doğru atıfta bulunur. |
ÖÇ08 | Tezini belirlenen süre zarfında etkili, anlaşılır ve ikna edici şekilde sunar. |
ÖÇ09 | Çalışmasıyla literatüre anlamlı bir katkı sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk ve alt disiplinlerindeki temel kavramları, kurumları ve hukuk metodolojisini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki kuramları ve güncel gelişmeleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki kavramlar, kurallar ve ilkeleri mukayeseli hukuk perspektifinde açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki reformlara ve yeni düzenlemelere ilişkin değerlendirmeler yaparak öneriler geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hukuki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı hukuk sistemleri ve uygulamaları arasında mukayeseli analizler yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki konulara ilişkin özgün akademik çalışmalar ve bilimsel katkılar sunar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla inceler ve hukuki argümanları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mevcut hukuk kurallarını eleştirerek alternatif çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri mevcut olan ve olması gereken hukuk bağlamında değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk alanında bilimsel projeler geliştirir ve akademik yayınlar üretir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak günceller. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuki normların tarihsel gelişimini ve güncel değişiklikleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuki argümanlarını akademik düzeyde, Türkçe ve İngilizce olarak etkili şekilde sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri uzman hukukçular ile paylaşır ve akademik tartışmalara katkı sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki karar süreçlerinde etik ilkeleri gözetir ve adil çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıkların çözümünde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynak Araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak Araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynak Araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez yazımına başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tez konusuna yönelik çalışma - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tez konusuna yönelik çalışma - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tez konusuna yönelik çalışma - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez konusuna yönelik çalışma - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tez konusuna yönelik çalışma - 5 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez konusuna yönelik çalışma - 6 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 300 | 300 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |