Genel Bilgi
Kod | ÖH722 |
Ad | Müteselsil Sorumluluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, müteselsil sorumluluğun hukuki yapısını, teorik ve pratik yönleriyle analiz ederek öğrencilere ileri düzey bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, müteselsil sorumluluğun Türk Borçlar Kanunu (TBK) ve diğer ilgili mevzuatlar çerçevesinde kapsamlı bir şekilde ele alınmasını amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin herhangi bir ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Nurcihan Dalcı Özdoğan, Müteselsil Sorumluluk Özellikle TBK md.61 ve md.162 vd. Hükümleri Bağlamında, Ankara 2015. Fikren Eren, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2022.
Notlar
Nurcihan Dalcı Özdoğan, Müteselsil Sorumluluk Özellikle TBK md.61 ve md.162 vd. Hükümleri Bağlamında, Ankara 2015. Fikren Eren, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müteselsil sorumluluk kavramının hukuki niteliğini ifade eder. |
ÖÇ02 | Müteselsil sorumluluk türleri sayabilir. |
ÖÇ03 | Müteselsil sorumlulukta önem taşıyan halefiyet ve rücu kavramları analiz edilir. |
ÖÇ04 | Müteselsil sorumluluğun kapsamı hatırlanır ve bu konu lisansüstü seviyede incelenir. |
ÖÇ05 | Farklı hukuk disiplinlerinde müteselsil sorumluluğun yerini hatırlar. |
ÖÇ06 | Müteselsil sorumluluğa ilişkin somut olayları hukuk kurallarına göre değerlendirir. |
ÖÇ07 | Örnek Yargıtay kararlarını inceleyerek benzer olaylar için hukuki çözüm önerileri üretir. |
ÖÇ08 | Müteselsil sorumlulukta borçluların sahip olduğu savunma imkanlarını analiz eder. |
ÖÇ09 | Müteselsil sorumlulukta alacaklıya halef olma meselesini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki temel kavramları, hukuk kurallarını ve hukuk metodolojisini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki normları, kuramları ve güncel gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edip sistematik olarak analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki konular üzerine bilimsel araştırma ve akademik çalışma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk disiplinleri arasındaki ilişkileri inceleyerek farklı alanlardan gelen bilgileri bütünleştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik bilgiyi Türkçe ve İngilizce olarak yazılı ve sözlü şekilde etkili kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri bağımsız olarak araştırır ve akademik çalışmalarda etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk uygulamalarında karşılaşılan karmaşık durumlar için sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı seviyelerde yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel araştırma süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu ilkeleri uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuk alanına ilişkin yabancı kaynakları takip eder ve akademik çalışmaları uluslararası düzeyde paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uluslararası akademik topluluklarla iş birliği yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sunar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla değerlendirerek alternatif çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mukayeseli hukuk perspektifinden yararlanarak farklı hukuk sistemlerini karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uygulamalarda etik ilkeleri gözetir ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel hukuk alanında araştırmalar yaparak akademik literatüre katkı sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıklarda alternatif çözüm yöntemlerini uygular ve yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konunun tanımı ve müteselsil sorumluluk kavramına genel bir bakış. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Müteselsil Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi, Mahiyeti ve Yasalaşma Süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Müteselsil Borçluluğun Karakteristik Unsurları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Müteselsil Borç İlişkisinin Benzeri İlişkilerden Ayrılması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | MÜTESELSİL BORÇ İLİŞKİSİNİN KAYNAKLARI 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | MÜTESELSİL BORÇ İLİŞKİSİNİN KAYNAKLARI 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
7 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Müteselsil borç ilişkisinin türleri 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | MÜTESELSİL BORÇ İLİŞKİSİNİN TÜRLERİ 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | MÜTESELSİL BORÇ İLİŞKİSİNİN TÜRLERİ 3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | Denkleştirme 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Denkleştirme 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | konuyla ilgili yargıtay kararlarının incelenmesi 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | konuyla ilgili yargıtay kararlarının incelenmesi 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | konuyla ilgili yargıtay kararlarının incelenmesi 3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | konuyla ilgili yargıtay kararlarının incelenmesi 4 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
17 | Final Sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |