Genel Bilgi
Kod | ÖH2700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesi için literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, muhakeme yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman, A., Sütçü, S. S., Kaya, O, Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır Makale ve Tez Yazımında Yöntem, Ankara 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel hukuk alanında kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Özel hukuk alanında seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilir. |
ÖÇ03 | Özel hukuk alanında bireysel çalışma becerisi kazanabilir. |
ÖÇ04 | Çalışmasını raporlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olma | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk kişileri arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olma | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarma yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olma | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olma | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları eleştirme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunma yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilerin hukuki muhakeme yeteneğini geliştirme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynak Araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak Araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynak Araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje yazımına başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Proje konusuna yönelik çalışma - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Proje konusuna yönelik çalışma - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Proje konusuna yönelik çalışma - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Proje konusuna yönelik çalışma - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Proje konusuna yönelik çalışma - 5 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Proje konusuna yönelik çalışma - 6 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |