Genel Bilgi
Kod | FDB1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Aslıhan ATİK (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NESİBE ESEN ATEŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi AHMET RİFAT GEÇİOĞLU (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Merve KOYUNCU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Nilüfer ÖZTÜRK KOCABIYIK (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma yeteneğini geliştirmek ve akademik tez yazılımını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Bilimsel Araştırma yapılışı ve akademik yazılım
Dersin Ön Koşulu
Tez konusu araştırmalarında bulunmak
Kaynaklar
Tez konusunu ilgilendiren eserler
Notlar
İlgili kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmaya hazırlık |
ÖÇ02 | Bilimsel Araştırma yapılışı ve akademik yazılım |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yeteneğini geliştirilmesi |
ÖÇ04 | Akademik tez yazılımının öğretilmesi |
ÖÇ05 | Tez konusu araştırmalarında metodik yöntemin öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Tez konusunu ilgilendiren eserlerin bilimsel tahlili |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel hazırlık | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler III | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler IV | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler V | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler VI | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler VII | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler VIII | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler IX | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler X | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler XI | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Tez konusu üzerine değerlendirmeler XII | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |