FDBS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDBS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Aslıhan ATİK (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BEKEN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Merve KOYUNCU (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Nilüfer ÖZTÜRK KOCABIYIK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NESİBE ESEN ATEŞ (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AHMET RİFAT GEÇİOĞLU (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Tüm bunlarla beraber çalışmanın rapor haline getirilmesi ve sunulması da beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirleme, kaynakların tespiti ve incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama, çalışma sunumu

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası literatür

Notlar

Dergiler, kongre kitapları, araştırma raporları, çalıştay raporları, tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Derinlemesine incelemek istediği bir konu belirler.
ÖÇ02 Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler.
ÖÇ03 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler.
ÖÇ04 Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar.
ÖÇ05 Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir.
ÖÇ06 Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
ÖÇ08 Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
2 Çalışmanın amacını belirleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
3 Seminer konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
4 Seminer konusuyla ilgili kaynakları inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
5 Konuyla ilgili incelenen kaynakların yöntem açısından analizi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Konuyla ilgili incelenen kaynakların odak noktaları açısından analizi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Konuyla ilgili incelenen kaynakların sonuçları açısından analizi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Seminer ön raporunun teslimi Raporun gözden geçirilmesi/kontrol etme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Elde edilen bilgileri sentezleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Elde edilen bilgileri tartışma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Ulaşılan sonuçları yorumlama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Yapılan çalışmanın eğitim ve öğretime, alana katkılarını açıklama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Konuyla ilgili uygulamaya dönük öneriler geliştirme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Konuyla ilgili yapılması gerektiği düşünülen araştırmalara yönelik öneriler geliştirme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Seminer raporunu hazırlama Sunumu gözden geçirme, ön çalışmasını yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Seminer raporunu sunma Sunumu gözden geçirme, ön çalışmasını yapma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Dönütler ve öneriler doğrultusunda yeniden düzenlediği raporunu teslim etme Seminer raporunu gözden geçirme, düzeltmeleri kontrol etme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:13